„Taxiként” közlekedik június 1-től a KeKo egyik buszjárata

Vissza a címlapra
„Taxiként” közlekedik június 1-től a KeKo egyik buszjárata

Színesíteni kívánja 2025. június 1-től a KeKo a személyszállítási szolgáltatását Kecskeméten - jelentették be kedden közös sajtótájékoztatón dr. Homoki Tamás (Fidesz-KDNP), Kecskemét alpolgármestere és Hári Ernő, a KEKO igazgatója

A jövő hónap első napjától bevezetik a közösségi közlekedés részeként az igényvezérelt 148-as vonalat. Az igényvezérelt járat két célt szolgál: egyrészt az alaphálózat kiegészítésével, meghosszabbításával elérik, hogy a már meglévő vonalon nem közlekednek fölöslegesen, az alacsony forgalmú időszakokban az autóbuszok, másrészt így nem terhelik a lakókörnyezetet, csökkenhet a városközpont zaj- és rezgésterhelése, valamint a járművek károsanyag-kibocsátása.

A KeKo járatai közül junius 1-től egyet lehet majd igényvezérelt járatként igénybe venni, a 148-as jelüt. A bevezetésének köszönhetően az utazási igényt online lehet leadni, legalább 3 órával az indulás előtt.

- Ez az új lehetőség olyan kiszolgálást tesz lehetővé, ami az utasok igényét maximálisan figyelembe veszi - mondta a sajtótájékoztatón dr. Homoki Tamás. - Egyrészt az utazási időpont, másrészt az utazási útvonal tekintetében. Egy "okos tanulmányban" azt írták erről, hogy a normál, menetrendhez kötött buszközlekedés, és a taxiszolgáltatás között van valahol félúton az igényvezérelt járat. A kettő között jelenik meg.

l0520DSC-1373.jpg

Bizonyos időszakokban ugyanis egy-egy útvonalon állandó buszjáratok fenntartása nem indokolt. Ilyen például a vasútállomás és a Mercedes gyár közötti útvonal. Itt a munkaidő kezdetén és végén van jelentősége a busznak, napközben viszont nem.

Egy Európa Uniós Projekt, a GreenPATH lehetővé teszi egy kísérlet megvalósítását többek között Kecskeméten is. A költségek 80 százalékát az EU, 15 százalékát a Magyar Állam, 5 százalékát pedig Kecskemét fizeti. A projektben a KeKo a déli iparterületre való eljutásban méri fel az igényvezérelt járatok működtetését. A 148-as járatok a vasútállomástól indulnak, és a déli iparterületig mennek, 30 percenként, 8 órától 12 óráig. A trükk azonban az, hogy mikor is indulnak el konkrétan a járatok.

Dr. Homoki Tamás a részletekről ezt mondta:

- Csak abban az esetben indul el a járat, egy 12 személyes midi busz, amennyiben erre az útvonalra a járat indulását megelőzően 3 órával valaki regisztrált az interneten. Mondjuk a 9 órakor induló buszra. A KeKo rendszere gyűjti a jelentkezőket, és visszaigazolást is küldenek e-mailben. A jelentkezéskor azt is közölni kell, hogy hol kíván leszállni az illető. Ha nincs útközben leszálló, vagy felszálló, akkor elképzelhető, hogy megállás nélkül megy a déli iparterületig az autóbusz, ami így jelentsen lerövidít az utazás idejét. A buszok pedig akár egy személlyel is elindulnak.

l0520DSC-1377.jpg

Hári Ernő, a KeKo igazgatója hozzátette, hogy a járatokra regisztrálni csak azok tudnak, akik előtte a KeKo felületén már valós adataikkal bejelentkeztek. Ez megakadályozza az esetleges visszaéléseket.

Az első járat 2025. június 1-én indul, az utolsó pedig november 30-án. Amikor is összegzik a tapasztalatokat, és döntenek az esetleges kecskeméti folytatásról, vagy megszüntetik ezt a közlekedési módot.

További részletek IDE kattintva!

l0520148-DRT-timetable-PDF-2.jpg