Új lead-generáló funkciók a Facebookon
A Meta egy nagy lépéssel igyekezett megoldani a lead-generáló űrlapok frissítését, azzal a nem titkolt céllal, hogy jelentősen egyszerűsítse a vállalatokkal való kapcsolatfelvételt a felhasználóinak.
A lépésnek köszönhetően a cégek ezután sokkal könnyebben építhetnek és ápolhatnak kapcsolatot a kliensekkel. Ez az írás ezeket a frissítéseket kívánja bemutatni.
Ami Magyarországon elérhetetlen
Az első nagy újítás, amit egyelőre a SocialWings facebook hirdetéskezelés szolgáltatását igénybe vevő ügyfelei sem élvezhetnek, az a platform elhagyása nélküli fizetés. Mivel reménykedünk benne, hogy egyszer elérhet hozzánk is, ezért pár szót azért mégiscsak szólunk róla.
A lényeg, hogyha egy kuponkódot hirdetsz, akkor a vásárlás során a Facebook azt automatikusan beteszi a megfelelő helyre. A vásárlónak nem kell visszakeresni, bajlódnia rossz élményeket szerezve, hogy esetleg - legrosszabb esetben - el is menjen a kedve az egésztől.
Az is a funkció előnyei közé tartozik, hogy ha valamiért mégis befejezetlen marad a vásárlás közvetlenül a fizetés előtt, akkor a Facebook figyelmeztetést küld a kedvezményt biztosító időszak végét megelőzően.
Dinamikus kérdések
A Meta másik fontos változtatása, hogy a lead-hirdetésekben is elérhetővé vált a dinamikus kérdések alkalmazása, amelyek a felhasználók korábbi válaszait figyelembe véve teszik fel a következő kérdést. Vegyünk egy egyszerű példát a könnyebb érthetőség végett!
A kampányok és a kommunikáció testreszabása miatt megkérdezed, hogy az emberek, akiket elértél milyen eszközről lépnek fel az esetek nagy részében a Facebookra. A lehetséges válaszok legyenek: mobil, illetve asztali gép.
A mobilosok felé a következő kérdés a telefonjuk márkájára fog vonatkozni (mivel ez az operációs rendszert is egyértelművé teszi). Azok esetében, akik az asztali gépet adták meg a válaszukban direktben az általuk használt operációs rendszer után érdeklődhetsz, hogy Windows, Mac vagy Linux felhasználók-e.
Automatikus kitöltés és CTA
Nagyon felhasználóbarát lépés a Meta részéről az automatikus kitöltési opció, melynek köszönhetően az olyan alapvető adatok mint a név, telefonszám, e-mail cím beillesztésre kerülnek automatikusan a megfelelő mezőbe.
Mindezeken felül új lehetőség az is, hogy a lead-generáló űrlapot feltüntethetjük CTA-ként a Facebookos üzleti profilunkban. Ha valaki rákattint, akkor minden további nélkül bekérhetjük a számunkra fontos adatait, melyeket a rendszer egy Messenger üzenetben küldd el számunkra.
A fentebb ismertetett frissítéseken végigfutva megállapíthatjuk, a Meta nagyot mozdult a praktikum irányába. Ezek az újítások - ha élünk a cég által felkínált új lehetőségekkel - nagyban könnyíthetik a (lehetséges) ügyfelekkel zajló Facebookos interakciók során a lead-információk begyűjtését, illetve már önmagukban is stimulálják a válaszadási hajlandóságot.