Te is vért izzadsz, amikor az újabb blogcikkedet írod?
Abban talán mindenki egyetért, hogy céges blogot vezetni hasznos és kifizetődő, ám amikor arra terelődik a szó, hogy ki is írja meg ezeket a cikkeket, akkor máris kínos csend áll be. A vállalkozások egyik részénél ugyanis valaki megkapja bónuszfeladatként, mondhatni rálőcsölik a feladatot, megint másik résznél pedig maga a cégvezető írja vérrel és verejtékkel.
Talán csak a legnagyobb cégek engedhetik meg azt maguknak, hogy a komplett marketinget kiszervezzék, így ha te nem tartozol közéjük (egyelőre), akkor jobb, ha beleásod magad kicsit a blogírás mikéntjébe.
A blogírás alapjai
Természetesen nem muszáj, hogy magadra vállald a feladatot, hiszen a Klikkmarketing a közösségi média megjelenéseken túl akár a tartalomgyártásban is tud segíteni, ám ha úgy érzed, jól jön egy kis kihívás, akkor olvass tovább.
Akad jó néhány sarkalatos pontja a cikkírásnak, így most ezeket vesszük pontról pontra.
- Először is döntsd el, hogy ki tartozik a célközönségedbe, hiszen csak akkor fogsz tudni jó cikket írni, ha tudod, hogy kinek írod.
- Ha megállapítottad, hogy ki tartozik oda, akkor azt is érdemes górcső alá venni, hogy milyen szóhasználattal él ez a réteg, hiszen a saját nyelvükön szólva fogod tudni megszólítani őket minél hatékonyabban.
- Hogy mit írj, hogy miről szóljanak a cikkeid, semmi sem határozza meg jobban, mint az, hogy ennek az adott célcsoportnak mi fáj a legjobban. Mindenkinek megvannak a saját gondjai, így neked nem pusztán eladnod kell a termékedet vagy szolgáltatásodat, hanem megoldást kell kínálnod az adott problémára.
Ha ezeknek mind a tudatában vagy, akkor már igencsak közel vagy ahhoz, hogy a megfelelő témákat kitaláld, és olyan blogot írj, amire pont az fog felfigyelni, akit szeretnél.
Jó, jó, de hogy álljak neki?
Ha már megvan az, hogy miről írj, akkor már csak a hogyan van hátra. Ám még mielőtt nagy hévvel leülsz a géped elé, és elkezded írni egymás után a mondatokat, kövesd inkább az útmutatónkat.
- Hozz létre egy gondolattérképet, ahol a főbb pontok mellé leírod az alpontokat is, így a különböző buborékoknak hála össze is áll a cikked.
- Most már csak modellt kell választani: ha a problémaforrással indítasz, akkor a végén kínáld a megoldást, ha viszont a vágyakra szeretnél összpontosítani, akkor a cikk végén cselekvésre kell ösztönözni az olvasóidat.
Így leírva nem is tűnik olyan vészesnek, ugye?
Vágj bele!
Most, hogy látod már, mire kell odafigyelni, megér egy próbát az, hogy nekiveselkedj, hiszen nálad jobban senki sem fog belelátni a vállalkozásod működésébe.
Ha azonban még némi bátorításra vágysz, akkor mindenképpen látogass el a Klikkmarketing weboldalára, ahol számtalan segédletet találsz blogcikkek, könyvek, podcastok formájában. Persze ha nem egyedül szeretnéd megoldani a feladatot, akkor is számíthatsz rájuk, így valóban csak rajtad áll, hogy mennyi segítséget szeretnél igénybe venni.