Mit érdemes tudni a kötelező DKIM és DMARC hitelesítésről?

Vissza a címlapra
Mit érdemes tudni a kötelező DKIM és DMARC hitelesítésről?

2024 februárjában a Google olyan változásokat hajtott végre, amelyek érintik a vállalkozások e-mail kommunikációját is, vagyis kötelező elvégezni a DKIM és DMARC hitelesítést. Ez mit is jelent pontosan? Alábbi írásunkban hozunk néhány hasznos tippet!

Miről is van szó? Miért kötelező a hitelesítés?

Ahogyan a FunnelFlow oldalán olvashattuk, csupán arról van szó, hogy szigorításokat vezettek be az e-mailek biztonsági ellenőrzése kapcsán, és bizonyos módosításokat az ActiveCampaign fiókokban is fontos elvégezni. Ellenkező esetben a levelek könnyen a spam mappában landolhatnak.

Az e-mail küldések során a szolgáltatóknak ellenőrizniük kell, hogy az üzenet valóban a domain tulajdonosától (tőlünk) érkezett-e, fontos megállapítaniuk, hogy nem-e egy hamisított címmel van dolguk. Azonban ezek a beállítások kizárólag akkor végezhetők el, ha saját domainnevet használtunk a levelezésnél, tehát egy klasszikus gmail-es cím esetében mindez nem működik.

A hatékony levelezés érdekében fontos megtenni a szükséges változtatásokat, ha eddig nem rendelkeztünk saját domainnel, akkor regisztráljunk mindenképpen!

Mire figyeljünk a rekordok beállításánál?

A legelső lépés az, hogy a domainünkhöz felvegyük a megfelelő rekordokat, ennek egyik legjobb módja, ha felvesszük a kapcsolatot a szolgáltatónkkal, és kérjük, hogy végezzék el a szükséges beállításokat. Egy másik megoldás, ha a webfejlesztőnk segítségével intézzük el mindezt.

Fontos azonban, hogy több domain esetében mindegyiknél el kell végezni a beállítást. Amennyiben létezik SPF rekord, úgy a meglévő szerkesztése a feladatunk, elegendő ehhez hozzáadnunk az include:emsd1.com részt az ~all lezárás elé. Szintén lényeges, hogy a módosítások elvégzését követően több órába is telhet, mire frissülnek a rekordok.

Természetesen nem egyforma a domainszolgáltatók felülete, így a rekordok beállítására sincsen alapvető útmutató, de a legtöbb hasonló keretrendszert használ, így azért a folyamat lényegében ugyanazt az elvet követi.

Hogyan kell elvégezni az ActiveCampaign átállítását?

Miután megtörtént a rekordok felvétele, fontos megtennünk még egy további lépést is, az ActiveCampaign-ben meg kell adnunk, hogy mi szeretnénk a hitelesítést elvégezni, ehhez válasszuk a beállítások, haladó, email szállíthatóság menüpontot, majd kattintsunk az "Én kezelem az emailem hitelesítését." lehetőségre! Ezt követően nincs más dolgunk, mint elmenteni a jobb felső sarokban lévő "Save Settings"-re klikkelve.

Talán elsőként bonyolultnak tűnik, de fontos megtennünk mindezeket, hogy a szigorítások ellenére is zavartalanul célba érhessenek a leveleink. Ne féljünk segítséget kérni, ha elakadnánk, de a legtöbb esetben a szolgáltatók készséggel állnak szolgálatunkra, és elvégzik a kért beállításokat.