Miről szól a jó marketinges együttműködés?

Vissza a címlapra
Miről szól a jó marketinges együttműködés?

Mikor lesz igazán hatékony egy marketing együttműködés az ügyfél és a marketinges között? Akkor, ha értik egymás gondolkodásmódját, beszélik egymás nyelvét. Ha ez működik, akkor minden bizonnyal mindkét fél elégedett lesz, és gyümölcsöző közös munka bontakozhat ki. Ha nem, akkor előbb-utóbb sérülni fog a kooperáció.

Ha szükséged van egy szakértő marketinges támogatására, bízd rá nyugodtan magad! Hagyd, hogy végezze azt, amihez ért! Persze ellenőrizd a feladatokat, de ne mikromenedzselj! Azt se kérd, hogy tanítson meg azokra a praktikákra, amiket ő évek, évtizedek alatt sajátított el.

Tegyük fel, hogy egy full service marketing ügynökség, például Marketinges Erika és csapata gyártja a tartalmakat a Facebook oldaladra. Ők teljes körű szolgáltatásokat nyújtanak ezen a téren. De ha csak a tartalom menedzsmentre szerződtök, akkor a hirdetéskezelés már nem az ő feladatuk lesz.

Kezdjük az alapoknál!

Mi a differencia az egyes szolgáltatások, különösképp a marketing stratégia és a marketing eszközök kezelése között? Ehhez először is jó, ha tisztában vagyunk a stratégiai tervezés lépcsőfokaival!

- Elsőként a közép- és hosszú távú marketing célokat kell meghatározni, majd a célcsoportok definiálása következik.

- Ezt követi a piackutatás és versenytárs-elemzés.

- Ezután a marketing eszközök, illetve csatornák jönnek. Többek között el kell eldönteni, hogy használod-e mondjuk a Tiktok-ot, vagy maradsz a hagyományosabb, jól ismert social média platformoknál. De azt is érdemes leszögezni, hogy szánsz-e időt, energiát és pénzt a hirdetésekre vagy az organikus eléréseknél maradsz.

- Mind az emberi, mind a tárgyi erőforrásokat célszerű feltérképezni, és a költségvetés sem maradhat ki.

Végezetül kiemelten fontos az ütemezés: mit, mikor, hogyan csinálsz. Ennek tükrében fog megvalósulni a stratégia.

Miért fontos, hogy legyen marketing stratégiád?

A stratégia az alapja mindennek. Akkor működik hatékonyan egy vállalkozás, ha tervez: lépésről lépésre tudja, mit fog csinálni adott év során. Ez a marketingre is igaz. Ha nincs stratégiád, elveszhetsz a tucatnyi eszköz, csatorna és lehetőség között.

Ha pedig nem jönnek az eredmények, mindenki elégedetlen lesz: ügyfél és a szolgáltató is. Kezdd az alapoknál, építsd fel vállalkozásod sikersztoriját!

Maradjunk a realitások talaján!

Ahogy arról korábban már szó esett, a marketing eszközök tervezése a stratégia része. A megvalósítást végezheted önállóan is, de egyszerűbb, ha ügynökségre bízod a dolgot. Mielőtt leszerződtök, gondold át alaposan, hogy miben kéred a segítségüket. Nem arról van szó, hogy csak abban adnak majd tanácsot, ami szó szerint le van szögezve a szerződésben. Ugyanakkor az sem várható el, hogy mindenben IS támogassanak.

Egy szó mint száz, ha egy marketing eszköz kezelésére vonatkozik egy együttműködés, akkor abban várjunk el 100%-ot. Alkalmanként persze kérhetünk tanácsot egy másik előttünk álló feladatban is, de ez lehetőség szerint ne legyen állandó.