Miért érdemes befektetni employer brandingbe?

Vissza a címlapra
Miért érdemes befektetni employer brandingbe?

A 21. században már minden cégnek harcolnia kell azért, hogy a tehetséges munkavállalókat megszerezzék és megtartsák. Hatalmas a verseny a megfelelő szakemberekért, hiszen aki már jónak számít az vagy saját céget alapított, vagy külföldön tör babérokra.

A maradék pedig vagy kezdő vagy valami miatt váltani akar. Egy erős employer branding azonban segíthet abban, hogy ne csak megszerezzük a tehetségeket, hanem meg is tartsuk őket.

De vajon miért érdemes befektetni ebbe? Kinek van rá szüksége? Az alábbi írásunkban ezekre a kérdésekre válaszolunk.

Az employer branding lényege

Ez az a terület, amely nem a terméket vagy szolgáltatást népszerűsíti, hanem a munkahelyet a munkavállalók számára. Ebben segít többek között a FutureManagement szolgáltatása, az employer branding is, aminek köszönhetően olyan dolgozókra tehet szert a cég, akik hűségesen kitartanak a vállalat mellett. Az elkötelezett munkavállalók hatékonyabban dolgoznak, ritkábban váltanak, nem beszélve arról, hogy szívesen ajánlják a céget az ismerőseik számára.

Egy kutatás szerint az erős munkáltatói márkával rendelkező cégek akár felére csökkenthetik a toborzási költségeket. Eközben nő mind az elégedettség, mint a megtartás szintje. Ez a mai rohanó és változó világban nagyon fontos, hiszen sosem tudhatjuk, a dolgozó mikor dönt úgy, hogy egy másik, jobb helyet keres magának. És nem minden esetben a pénz és a fizetés lesz a mérvadó.

A modern munkaerőpiac legfontosabb eszköze

Azok a vállalatok, amelyek tudatosan és hitelesen építik a munkáltatói márkájukat, nemcsak bevonzzák a legjobb dolgozókat, hanem hosszú távon is fenntartható sikereket érhetnek el. A marketing ezen eszköze nemcsak a külsőségekre korlátozódik, hanem magában foglalja többek között azt is, hogyan támogatja, és fejleszti a cég a dolgozóit. Ennek egyik lehetséges megoldása a mentorprogram létrehozása.

Ennek során tapasztaltabb munkavállalók és mentorok segítik az új munkaerőt a fejlődésben, valamint az új közösségbe való beilleszkedésben. Ma a munkavállalók már nemcsak a fizetés alapján döntenek, hanem figyelembe veszik még azt is, hogy az adott cég milyen lehetőséget ad nekik arra, hogy feljebb kerülhessenek a ranglétrán. A fiatalok nem akarnak megállni az alsó szinten, ennél többre vágynak. Egy jól működő mentorprogram hatással lehet a hangulatra és az összhangra.

Hogyan érdemes elkezdeni?

Az első lépés minden esetben a célok kitűzése. A vállalatnak meg kell határoznia azt, hogy mit akar elérni a mentorprogrammal. Itt beszélhetünk akár a beilleszkedés támogatásáról, a dolgozók fejlesztéséről vagy éppen a motiválásról.

A következő lépés már az lesz, hogy a vezetők megtalálják azokat a mentorokat, akik tapasztaltak, és képesek átadni a tudásukat. Nem árt nekik egy rövid képzést tartani arról, hogy milyen technikákkal segíthetik a többieket. Végül pedig ki kell dolgozni egy erős mentorálási programot, ami sikert hozhat.