Egyszerű, de hatékony toborzási módszerek

Vissza a címlapra
Egyszerű, de hatékony toborzási módszerek

A legtöbb cég számára manapság nem a temérdek jelentkező szelektálása jelenti a legnagyobb kihívást a toborzás terén, hanem az, hogy egyáltalán legyen jelentkező. Ennek ellenére a többségüknek az ezen a területen alkalmazott gyakorlata szinte semmit nem változott. Pedig ahhoz, hogy sikert tudjanak elérni, szükség van a stratégiájuk újragondolására, amelyhez a mai cikkünkben hoztunk néhány tippet.

Próbáljunk ki új állásportálokat!

Bár ez a tanács elsőre elég triviálisan hangzik, de a HR-esek és a toborzók az esetek többségében a nagyobb állásportálokat preferálják a megüresedett pozíciók meghirdetésére. Pedig folyamatosan jelennek meg a munkaerőpiacon olyan új állásportálok, amelyeket érdemes számba venni.

Webpage tekintetében ilyen például az itnav is, amely ugyan 2010-ben indult útjára, de most kezd csak igazán felkapottá válni. Összesen kétszáz darab regionálisan célzott magyarországi állásközvetítő oldal tartozik hozzájuk, amelyek jelentős kedvezményekkel csábítják a potenciális partnereket.

Csak rajtunk múlik tehát, hogy adunk-e nekik egy esélyt, és rászánjuk-e magunkat a regisztrációra és a céges profil létrehozására. Ehhez azonban mindenképpen szükség lesz kedvcsináló szöveges és képi tartalomra.

Írjuk újra az álláshirdetéseinket!

Ez szintén egy eléggé lényegtelen dolognak tűnik, de nagyon sokszor szembesülünk azzal az állásportálokon, hogy a hirdetések többsége egy kaptafára készül. Ugyanaz a felépítés, ugyanaz a stílus, csupán a szöveg tartalma különbözik némileg.

Bevezetésként általában három-négy unalmas sorban bemutatják a céget, majd megnevezik a munkakört, a feladatokat és az elvárásokat. Végül pedig beszúrják a hogyan jelentkezz szekciót. Vagyis lényegében írnak egy felturbózott munkaköri leírást, ami az esetek többségében nem igazán kelti fel a jelöltek figyelmét.

Ahhoz, hogy ezt elkerülhessük, az álláshirdetés megírása előtt három kérdést kell feltennünk magunknak. Először is azt, hogy kinek írunk. Majd azt, hogy mit akarunk neki eladni, és végül azt, hogy hogyan tudjuk az adott lehetőséget érdekesen és vonzóan tálalni.

Vegyünk példának egy projektmenedzseri pozíciót!

Ahelyett, hogy néhány szavas felsorolást alkalmazunk a feladatok bemutatásánál, próbáljuk meg inkább konkretizálni a dolgokat.

"A cégünk három hónapja indított egy fejlesztést, amelynek a célja, hogy csökkentse vele a városi közlekedés okozta légszennyezést. Projektvezetőként ennek a mobil applikációnak a fejlesztésén és piacra dobásán fogsz majd dolgozni. Te leszel felelős az erőforrások tervezéséért és ütemezéséért, valamint a projekt dokumentációjáért is."

A fentebb leírtakból látható tehát, hogy nincsen szükség óriási változtatásokra ahhoz, hogy hatékonyan el tudjuk érni a potenciális jelölteket az álláshirdetésünkkel. Elég csak néhány módosítás, és a siker garantált.