A diákigazolványok ügyintézéséhez is az elektronikus időpontfoglalást javasolják

Vissza a címlapra

Az óvodai és iskolai beiratkozásokhoz szükséges első személyi igazolvány kiállítása, illetve a diákigazolvány igényléséhez a NEK-adatlapok felvétele a kormányablakokban vagy okmányirodákban történik. A járvány miatt az ügyintézésre csak előzetes időpontfoglalással van lehetőség, amelyet elektronikusan vagy telefonon tehetnek meg.

Az általános és a középiskolákban a diákigazolványt az intézményben lehet igényelni, míg a felsőoktatásban tanulók a hallgatói rendszerben saját maguk indíthatják el a folyamatot. Az igényléshez előzetes kártyafelhasználói regisztráció szükséges a Nemzeti Egységes Kártyarendszerben (NEK). A fénykép és az aláírás felvétele, valamint az adatok ellenőrzése személyesen - a veszélyhelyzet idején kizárólag időpontfoglalással - a kormányablakokban vagy az okmányirodákban történik. Ehhez személyi igazolványt, vagy útlevelet, vagy jogosítványt (kártyaformátumú) és a lakcímkártyát kell bemutatni.

Kormányablakba a Központi Időpontfoglaló Alkalmazáson, okmányirodába pedig a https://magyarorszag.hu internetes oldalon - ügyfélkapus bejelentkezés nélkül is - lehet időpontot foglalni.

Az online felületen diákigazolvány (NEK-adatlap) ügyintézéshez az

Egységes elektronikuskártya-kibocsátási keretrendszer kártyafelhasználói regisztráció (KIEGS00011)

ügykört kell kiválasztani; az első személyi igazolvány igényléséhez a

Állandó személyazonosító igazolvány kiadása iránti kérelem (OKMIR00009), ha pedig lejárt a gyermek személyije, az Állandó személyazonosító igazolvány cseréje, pótlása iránti kérelem (OKMIR00090) ügytípusra kell időpontot foglalni.

Fentieken túl a 1818-as zöld számon is lehetőség van mind kormányablakba, mind okmányirodába időpontot foglalni, továbbá a Kormányzati Ügyfélvonal munkatársai készséggel válaszolnak az ügyintézéssel kapcsolatban felmerülő kérdésekre.

(Miniszterelnökség)