Nyílt nap és kiállításmegnyitó a Nemzetközi Kerámia Stúdióban
Várják az érdeklődőket 2024. augusztus 29-én, csütörtökön, a Nemzetközi Kerámia Stúdió 10 órakor kezdődő nyílt napjára. A rendezvény során, a Nemzetközi Kerámiaművészeti Szimpóziumon részt vevő, hét művész előadásokon és demonstrációkon keresztül mutatja be alkotásait, munkásságát, alkalmazott egyedi technikáit.
Előadások:
10.00: ZSIGÓ ANDRÁS (HU)
10.30: DR. NATASHA MAYO (UK)
11.00: ÁMMER GERGŐ (HU)
11.30: PAOLO PORELLI (IT)
12.00 - 13.00: Ebédszünet
13.00: MING-MIAO KO (TW)
13.30: SZÁNTÓ TAMÁS (HU)
14.00: SUNBIN LIM (KR)
Bemutatók:
15.00 - 15.30: DR. NATASHA MAYO (UK)
15.30 - 16.00: PAOLO PORELLI (IT)
16.00 - 16.30: ZSIGÓ ANDRÁS (HU)
16.00 - 16.30: MING-MIAO KO (TW)
17.00 KIÁLLÍTÁSMEGNYITÓ
A 2024. évi Nemzetközi Kerámiaművészeti Szimpózium augusztus 5-én kezdődött, így a művészeknek négyhetes munkafolyamat állt rendelkezésére, hogy a Stúdióban készülő alkotásaikkal reflektáljanak az idei Szimpózium „Figuratív kerámia" című tematikájára. A figuratív kerámia alatt olyan műalkotásokat értünk, amelyek magukon viselik a valóságra, a való világra való erős utalásokat. Az elmúlt évtizedek erősödő absztrakt tendenciái mellett a figuratív kerámia műfaja visszaszorult a kortárs kerámia világában. A nemzetközi találkozó meghívott művészei ezt a területet kutatták saját formanyelvükön keresztül:
Ámmer Gergő szobrászművész munkássága a klasszikus szobrászat tradíciójából építkezik. A művészettörténeti és mitológiai utalásokat személyes élményekkel, gondolatokkal társítja. A jelenhez viszonyítva vizsgálja ikonográfiájukat, esetenként újraértelmezi azt, újabb és újabb rétegeket és jelentéseket felfedve. Igyekszik örökérvényű témákra rávilágítani, amiket anyaghasználatával is megerősít. Művei meghatározó eleme a portré-ábrázolás, melyet új formai keretrendszerbe helyezve, egyéni hangsúlyozással jár körbe egy-egy fizikai, érzelmi és értelmi kérdéskört. Alkotásai főként kőből, márványból készülnek, de munkásságában a gipsz kompozíciók is fontos szerepet játszanak.
Ming Miao Ko (TW) keramikusművész Tajpejben született, 2018 óta Belgiumban él. Alkotásaiban a természetből, a mindennapi életből és az emberi anatómiából származó adott jelentések, szimbólumok, formák és asszociációk közötti hasonlóságokkal játszik. Munkáiban a testiség és a jelentésalkotás közötti "fluiditásra" összpontosít, ennek során alkotói folyamata a természetes- és mesterséges, biológiai- és kulturális viszonyok összefonódásából ered, megkérdőjelezve az emberközpontú világ szexualizálását, tárgyiasítását és dehumanizálását. A test törékenységét sugallva, szürrealista szimbiózist illusztrál a finom porcelánnal.
Dr Natasha Mayo (GB) keramikusművész és kutató 2004 óta a Cardiff School of Art and Design kerámia professzora. Legutóbbi, figurális munkáin a kerámiafelülettel való kísérletezéssel foglalkozik, a testet átszelő tudás érzetét közvetítve. A 2023-as Aberystwyth-i Nemzetközi Kerámia Fesztiválon alkotásaival elnyerte az International Ceramics Festival X International Ceramics Studio közös díját.
www.instagram.com/natashamayoceramics/
Paolo Porelli (IT) által preferált kifejezési forma a kerámiában az antropomorf figura. Szobraiba gyakran integrál „ready-made" elemeket, valamint öntvényeket. Legújabb munkáiban történelmi alakok vagy kortárs személyek háromdimenziós képeit használja, 3D-nyomtatással kísérletezik, prototípusokat készítve egyedi figurasorozatokhoz.
www.instagram.com/paoloporelli/
Sunbin Lim (KR) a németországi Wiesbadenben él. Művészi látásmódját szülővárosának, Cheolwonnak a koreai háborúban elpusztult építészeti maradványai, valamint az ókori Róma és a marokkói agyagvárak nyomai befolyásolták. Meghagyja az agyagban a természetes textúrákat és a keze dinamikájának nyomait, tökéletlen szépséget hozva létre.
Szántó Tamás keramikus- és üvegművész keze munkáját dicséri például a pécsi Zsolnay Mauzóleum 12 apostolt ábrázoló relief - kapu betétjének rekonstrukciója. Munkásságát a monumentalitás jellemzi, különlegesen ötvözi az absztrakciót a futurisztikus látvánnyal, félig emberi, félig állati megjelenést felfedezve.
Zsigó András figurális munkáit egyszerre hatja át a klasszicista ábrázolás, az absztrahálás és a groteszk humor. Főként a portré és a teljes-alakos ábrázolás érdekli, megpróbál apró misztériumokat találni a banális dolgokban és elválasztani a hipotetikus jelentést az általa megfigyelt témától. Tárgyait fatüzelésű kemencében égeti, mely különös és misztikus hatást kölcsönöz kisplasztikáinak.
A program záróeseményén, 17 órakor, a Szimpózium alatt készített alkotásokból nyílik kiállítás a Kápolna Galériában.