Sikeres Bács-Kiskun megyei körútját követően visszatért Kecskemétre a mobilizált ügyfélszolgálat

Vissza a címlapra

Bács-Kiskun megye szinte minden járásában és településén teljesített szolgálatot a kormányablak busz 2019. március és július között, augusztus második felében pedig ismét útjára indul.

A kormányablak busz 125 alkalommal állt az ügyfelek rendelkezésére, akik közül 2500-an vették igénybe a jármű segítségével elérhető szolgáltatásokat. A munkatársak több mint 1700 ügyet intéztek, további 700 esetben pedig tájékoztatást nyújtottak az ügyfelek számára.

A mobilizált ügyfélszolgálat az egyes településeken - azok nagyságától függően - 2-5 óra közötti időtartamban volt jelen. A kollégák - a busz működése mellett - a kormányablakokban nem tapasztaltak ügyfélszám-csökkenést, ami igazolta, hogy továbbra is szükség van a szolgáltatások „házhoz vitelére". A jármű legtöbbször az önkormányzatok előtt parkolt le, de meglátogatott több szociális intézményt, óvodát és iskolát is.

A kormányablak busz által szolgáltatott ügytípusok a személyi igazolvánnyal, lakcímkártyával, diák vagy parkolási igazolvánnyal, útlevéllel, vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézés, valamint az ún. KAB-os (szociális igazgatási ügycsoport, egészségbiztosítás) ügyek.

A településeken örömmel fogadták a járművet, és hasznosnak találták a kihelyezett ügyfélfogadást. A visszajelzések pozitívak, többen érdeklődtek, mikor érkezik legközelebb. A kollégák tapasztalatai alapján elsősorban az idősek, az egészségügyi okok miatt nehezebben közlekedők, kisebb számban pedig a fiatalok és családosok vették igénybe a szolgáltatásokat. A kormányablak busz által olyan helyeken is biztosított az ügyintézés, ahol eddig esetleg nem voltak adottak a technikai feltételek.

Szeptemberben a kecskeméti nagyvállalatokat fogja felkeresni a mobil ügyintézés, többek között a Kühne&Nagel Kft.-t, a CabTec Kft.-t, a Phoenix-Mecano Kecskemét Kft.-t, a Fornetti Kft. kecskeméti telephelyét, az SMP Hungary Kft.-t és a KÉSZ Kft.-t.

(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)