Óriási fejlesztés Kecskeméten és Hetényegyháza is megkapta a karácsonyi ajándékot

Vissza a címlapra
Óriási fejlesztés Kecskeméten és Hetényegyháza is megkapta a karácsonyi ajándékot

A városi közlekedés talán egyik legneuralgikusabb pontja szűnt meg azzal a két beruházással, melynek projektzáró sajtónyilvános helyszíni bejárását 2023. december 16-án, szombaton délben tartották a "kovácsműhelyben". "Hetényegyháza bekötése az M5 autópályába", valamint a "Kecskeméten a Nyíri út folytatásának a Széles köz és a 445. számú főút közötti szakaszának felújítása és szélesítése" című pályázatok befejezése után várhatóan nem lesznek reggel és este több kilométeres araszoló járműsorok a III. Béla körúton és a Hetényegyházi úton.

A két út már használható, azonban a hivatalos átadásuk várhatóan csak februárban lesz meg. .

j1215DSC-8176.jpg

Óriási lépés ez Kecskemét történelmében - hangsúlyozta a bejáráson Szemereyné Pataki Klaudia (Fidesz-KDNP), Kecskemét polgármestere. Hozzátette: a fejlesztéssel egy teljesen új városrész alakul majd ki Kecskeméten. Lehet mondani, hogy a mai esemény ennek az alapkőletétele.

- A történet a Csalánosi úttal (Nyugati körút) kezdődött, majd folytattuk a Margaréta körforgalom megépítésével és az Arborétum út megerősítésével - mondta Szemereyné Pataki Klaudia. - Kecskemét tavalyi karácsonyi ajándéka a Károly Róbert út volt, most pedig hozzá egészítettük ki a Máriahegyi utat és a Hetényi bekötőutat. Hetényegyházán megújult a Helikon utca, a mellette lévő másik bekötő utcával együtt. Közben megcsináltuk a Hetényvezér utcát, ami a legutóbbi választási ígéretem volt, megújult az iskola és a nyugdíjas otthon, valamint bölcsődét is építettünk Hetényegyházán.

Kecskemét polgármestere hangsúlyozta, hogy ez a folyamat nem fog leállni. Hiszen érkeznek az újabb és újabb lakossági igények, melyeknek a lehetőségekhez képest igyekszik a jövőben is eleget tenni Kecskemét városvezetése.

Egységes rendszert képez mostantól Kecskemét északi oldalán az elkerülő útszakasz - hangsúlyozta Balogh Zoltán, a kecskeméti polgármesteri hivatal fejlesztéspolitikai osztályának irodavezetője. Aki azt is hozzátette: van miért ma Kecskeméten ünnepelni, büszkének lenni. (A szerkesztő megjegyzése: a bejáráson ott volt Dobos József független képviselő, azonban az ellenzéki képviselők közül kizárólag csak Király József (MSZP) jelent meg.)

- A Nyíri úti körforgalom volt az első, amit meg kellett építeni ahhoz, hogy a Nyíri út áteresztő képessége megnövekedjen - magyarázta a több éve tartó beruházási folyamatot Balogh Zoltán. - Így már rá lehetett engedni a Margaréta körforgalomra ezt a forgalmat, hiszen azt is láttuk már akkor, hogy az 52-es út előkészítése megtörtént. Ahhoz azonban, hogy lezárhassák a négysávosítás miatt az 52-es utat, át kellett adnunk a Károly Róbert utat a forgalomnak. Ez megtörtént tavaly karácsonykor. Ezt követően volt lehetséges hozzáfogni ahhoz a projekthez amelyben a Margaréta körforgalom és a Széles köz közötti mintegy 500 méteres szakasz, a Széles köz és a 445-ös út közötti 1.6 kilométeres szakasz, az elkerülő és Hetényegyháza közötti 2.2 kilométeres útszakasz és a Helikon utca (780 méter), valamint a Helikon utca és Tamási Áron utca közötti szakasz (460 méter) szélesítése fizikai értelemben el tudott készülni.

A teljes beruházás eredményeként várhatóan minimum meg fog feleződni az eddigi járműforgalom a III. Béla körúton és a Hetényegyházi úton, Ugyanis Hetényegyháza megközelíthető mostantól a Nyíri út folytatásán, majd a 445-ös úton, és az M5-ös autópályán átívelő felüljáró elhagyását követően az új hetényi bekötőúton is.

Kapcsolódó cikkeink:

Befejeződött a hetényi bekötőút építése

Befejeződött a Nyíri út folytatásának a Széles köz és a 445. számú főút közötti szakaszának felújítása és szélesítése