Nemzetközi programok a Piarista Iskolában

Vissza a címlapra
Nemzetközi programok a Piarista Iskolában

Sűrű programja volt a héten a Piarista Iskolának. Azon felül, hogy az általános iskolai beiratkozás zajlott, a gimnáziumi felvételi eredmények derültek ki, a végzősök intenzíven készülnek az érettségire, megnyílt a BaFeRa kiállítás az általános iskolában, az énekkar a Gyemekek a gyermekekért gálán énekelt, irodalmi kávéházat tartottak a gimnazisták, négy nemzetközi program is futott párhuzamosan.

A Piarista Iskola az Erasmus plusz akkreditációs programjában azt a célt tűzte ki, hogy minden évben minden diák legalább egy nemzetközi tevékenységbe, programba, projektbe kapcsolódjon be, így segítve a „nemzetközi kompetenciák" fejlődését, a tanulás hatékonyabbá tételét, és a programmal segítve az iskola pedagógiai fejlesztését is.

A norvég-cseh-német-horvát-olasz-magyar együttműködésben zajló Erasmus plusz "Clean, green future through STEM-sport clubs" KA2-es pályázati projekt keretében hat diák utazott Horvátországba öt napra. A Zágráb melletti Dugo Selo iskolája szervezte a programot, ami elsősorban a fenntarthatóság, megújuló energiák témáját járta körül. A hat ország középiskolásai közt a kommunikációs nyelv az angol volt, a műhelymunkákban országok közti csoportokban dolgoztak. Kecskemétről a Nemzeti Tehetségprogram „Klímaváltozás... Mit tehetünk?" című projektjében aktív diákok vettek részt, így kiegészítette a tehetséggondozó program tevékenységét. Az angol nyelvi kommunikáció és a természettudományok összekapcsolása segít a diákoknak felkészülni a munkaerőpiaci kihívásokra, későbbi tanulmányaikra.

Közben a gyimesfelsőloki Domokos Pál Péter Általános Iskola hat pedagógusa érkezett szakmai látogatásra szintén öt napra az iskolába. Egy óvónő, három tanító és két szaktanár látogatta meg az iskolát. Az óvodában és az iskolában látogattak foglalkozásokat, vagy épp vettek részt aktívan bennük, szakmai párbeszédet folytattak a kollégákkal, várost néztek, ismerkedtek az intézménnyel. Intenzív hetet töltöttek a városban és az iskolában az Erasmus plusz akkreditációs programjuk keretében. A vendégek fogadása, a pedagógiai munkáról való párbeszéd segíti az iskola, a pedagógusok önreflexióját, tükröt is tart az iskolának.

Kedden a spanyolországi Granada piarista iskolájából érkezett hat diák két tanárukkal. Ők a szegedi Piarista Gimnázium vendégei voltak, de egy napot Kecskeméten töltöttek. Két angol órába kapcsolódtak be, egy órában a kecskeméti diákok mutatták meg nekik az iskolát, majd a Nemzeti Tehetségprogram keretében zajló laborfoglalkozásba kapcsolódtak be. A közvetítő nyelv itt is angol volt, a laborfoglalkozás is ezen a nyelven zajlott. Délután a Leskowszky Hangszergyűjteménybe látogattak el. Az, hogy a diákok vezették körbe a vendégeket az iskolában, segítette őket felismerni, hogy nem elég, ha van mit mondaniuk, érdekessé is kell tenni a vendégek számára a vezetést.

Az Általános Iskolában is voltak külföldi vendég diákok: a hatodikosokhoz érkezett tíz tanuló a katalóniai Olot piarista iskolájából. Ők voltak az eddigi legfiatalabb nemzetközi vendégek. A diákok számára fontos, hogy a nyelvtanulást minél korábban segítse az iskola nemzetközi kapcsolatokkal, személyes találkozásokkal is. Spanyolországban az iskola első szakasza a hatodik évfolyamig tart, így ott az iskolarész legidősebb diákjai kapcsolódtak be. A program sokszínű volt, és itt is törekedett az iskola, hogy minél több diák bekapcsolódjon: volt program az alsó tagozattal, és gimnazisták is besegítettek. A vendégek a fogadó diákok családjainál kaptak szállást, napközben az iskola által szervezett programokon vettek részt. Voltak Ópusztaszeren, Budapesten, sárkányhajózáson, bekapcsolódtak tanórákba az alsó és felső tagozaton is, tanultak a magyar nyelvről, a Leskowsky Hangszergyűjteménybe látogattak, az Öveges Diáklaborban vettek részt foglalkozáson.

Az előző hét sem volt nemzetközi találkozás nélkül, akkor a spanyolországi Emaús Piarista Provincia pedagógiai vezetője látogatott el csütörtökön és pénteken az iskolába. Ő is bekapcsolódott tanítási órákba, és ismerkedett az iskola és a Rendtartomány pedagógiai munkájával, a nemzetközi együttműködés lehetőségeiről egyeztetett.