Nemzetközi konferencia a Piaristáknál
Több mint 30 iskolából több mint 60 résztvevő kapcsolódott be abba a nemzetközi konferenciába, amit a Piarista Iskola szervezett az Erasmus napok alkalmából. A három spanyolországi piarista rendtartomány, Lengyelország, Szlovákia és Magyarország piarista iskolái képviseltették magukat.
A rendezvény célja a hálózatosodás erősítése is volt, segíteni a piarista iskolák nemzetközi együttműködését, az Erasmus programba való bekapcsolódást is támogatva.
A konferencia első részében 19 bemutató hangzott el két szekciókban, az iskolák mutatták be nemzetközi tevékenységeiket. A kecskeméti iskola az Erasmus tervét, a nemzetközi programjait mutatta be, Szeghő Balázs tizenkettedikes diák pedig a hosszú távú egyéni diákmobilitásról beszélt saját katalóniai élményei alapján.
A második részben műhelyekben dolgoztak a résztvevők a nemzetköziesítés legfontosabb iskolát érintő kérdései kapcsán, például az Erasmus pályázat lehetőségeiről, az innovációk nemzetközi megosztásáról, a hálózatosodásról, a nemzetköziesítés által kínált előnyökről.
A harmadik részben kifejezetten a nemzetközi online együttműködésről esett szó különböző szempontokból. Itt volt német és francia nyelvű szekció is. Az angol nyelvű csoportokban pedig a közös nemzetközi online órák tervezésének különböző szempontjairól volt szó: különböző nyelvi szintekről, a technikai feltételekről, a tantervi integrálásról, tantárgyköziségről, lehetséges témakörökről.
A résztvevők az elhangzottakat rögzítették, ami a további együttműködés alapját képezi. Üdítő volt a konferencián a magyar és szlovák diákok részvétele, akik így részeseivé tudnak válni a pedagógia megújításának.
A program az Erasmus napok keretében zajlott, kapcsolódik a Piarista Iskola Erasmus plusz pályázataihoz. Az iskola tavaly elnyerte a hét évre szóló Erasmus akkreditációt, így komplex nemzetköziesítési fejlesztést valósíthat meg stabil pályázati támogatás mellett. Ennek központja és célja a „nemzetközi iskola" működés fejlesztése, azaz hogy minden diák be tudjon kapcsolódni nemzetközi projektekbe, elsősorban a környezeti és társadalmi nevelés területén.
A nemzetköziesítés jóval többet jelent, mint a nyelvoktatás fejlesztése: nem arra készít fel, hogy a diákok külföldön tudjanak elhelyezkedni, hanem hogy bárhol is találják meg jövőjüket, tudjanak élni a nemzetközi együttműködés lehetőségeivel.
A konferencia az első ilyen jellegű, piarista iskolákat ilyen mértékben összefogó esemény volt, és a résztvevők tovább szeretnének lépni együttműködésük fejlesztésében, rendszeres hasonló rendezvényeket megvalósítva. A Piarista Iskolában idén is elindultak már a nemzetközi órák, emellett ha a járvány engedi, több mint 40 diák vehet részt Erasmus pályázati támogatással nemzetközi utazással járó együttműködésben.