Megkezdődött az 54-es főút kecskeméti szakaszának négysávosra bővítése

Vissza a címlapra

Megkezdődik az 54-es főút M5-ös autópálya és 5-ös főút közötti szakaszának kapacitásbővítése, azaz négysávosítása. A kecskeméti alapkőletételen az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára a következő évek egyik kiemelt feladatának nevezte a közúthálózat hiányzó elemeinek pótlását, továbbá a sztrádák elvezetését az országhatárokig.

A költségvetési forrásból finanszírozott, mintegy 5,7 kilométer hosszú, kétszer kétsávosra bővülő útszakasz megépítése nettó 8,7 milliárd forintba kerül.

Tóth Péter Magyarország közlekedési infrastruktúra-fejlesztési programja újabb mérföldkövének nevezte a beruházást. Hangsúlyozta, hogy a bővülő, nemzetközi összeköttetésekkel bíró úthálózatok hatékonyan támogatják a gazdasági növekedést, a versenyképesség erősítését és a munkahelyteremtést.

Hozzátette: a kormány 2500 milliárd forintot fordít a közúthálózat fejlesztésére a következő években. A csaknem ezer kilométernyi közútfejlesztés nagyobbik hányada gyorsforgalmi utak és kiemelt főutak építését jelenti majd - közölte a helyettes államtitkár, megjegyezve, a gazdasági eredmények lehetővé teszik, hogy a keretösszeg több mint felét költségvetési forrásból finanszírozzák.

Az 54-es főútnak jelentős a szerepe Bács-Kiskun megye életében, s a fejlesztésnek köszönhetően javul Kecskemét elérhetősége, és a város déli ipari területén található vállalkozások - köztük a Mercedes-gyár - kiszolgálása is. A projekt keretében szerviz- és kerékpárút is épül, ami segíti a környék gazdálkodóinak közlekedését.
Tóth Péter hangsúlyozta: az új útszakaszt a város déli elkerülő útjaként is használhatják, így Kecskeméten csökken az átmenő forgalom miatti okozta környezeti terhelés, levegő- és zajszennyezés.

A helyettes államtitkár arról is beszámolt, hogy Kecskemét közúti helyzetét hamarosan javítja még az épülő és 2018 végére elkészülő, 445-ös főút, északi elkerülőjének második üteme és az 52-es főút lakott területi szakaszának négysávossá tétele is.

Zombor Gábor (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője elmondta, hogy mintegy tíz éve kezdték el tervezni a beruházást. Úgy vélekedett, ismét erősödik a bizalom Kecskemét városa, a magyar kormány és az ide beruházó multinacionális cégek, valamint magyar vállalkozások között. Megjegyezte, mára csaknem száz vállalkozás települt a déli iparterületre.

Szemereyné Pataki Klaudia (Fidesz-KDNP) polgármester Kecskemétet Magyarország gazdasági fejlődésében a legerősebb motornak nevezte, s reményét fejezte ki, hogy a megyeszékhely gazdasági erősödése a térség számára is húzóerőt jelent.

A munkálatok kivitelezője a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft.

(szöveg: MTI)

A beruházás főbb paraméterei:

Kiemelt közúti projektek (KKP) Kivitelező: Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. Szerződéses nettó összeg: 8 770 174 593,- Ft Tervezési sebesség: 90 km/h Hossz: 5655 m

A megvalósítás két részből áll:

I. szakasz: 2x2 sávos főpálya kialakítás mindkét irányba

II. szakasz: kapcsolódó építési munkák

A közel 5,7 km hosszú, 2x1 sávos útszakasz 2x2 sávosra bővítése mellett az északi oldalon közel 7 km egyesített szerviz- és kerékpárút, míg a déli részen 4,5 km földút épül. A zavartalan közlekedést öt turbó körforgalom biztosítja majd, melyből három teljesen újépítésű, kettő pedig a meglévő egyszerű körforgalmak kibővítésével valósul meg. A kerékpáros átvezetések érdekében négy új aluljáró kialakítására, és egy meglévő meghosszabbításra kerül sor.

A beruházással érintett földterületek, illetve az úthálózat megközelíthetőségét új földutak, szervízutak, valamint kerékpárúttal egyesített szervízutak létesítése biztosítja.