Megkezdődött a távfűtés Kecskeméten
Október 5-én elindította a távfűtést Kecskeméten a TERMOSTAR Kft. A társaság a koronavírus-járvány miatt fokozott elővigyázatosság mellett végezte a fűtési szezonra való felkészülést. A távhőhálózathoz tartozó oktatási, szociális és egészségügyi intézményekben már az elmúlt hét hűvös napjaiban is melegek voltak a radiátorok. (Fotó: pixabay)
A koronavírus-járvány miatt a megszokottnál is nagyobb körültekintéssel járt el idén a fűtésindítás időpontjának meghatározásában a kecskeméti távhőszolgáltató. A kis gyermekes családok, idősek és a pandémiában érintett honfitársainkra való tekintettel a TERMOSTAR Kft. a fokozatos fűtésindítás mellett döntött.
- A távhős intézményekben már a múlt heti lehűlés alatt elindítottuk a szolgáltatást, és azokban a társasházakban is melegek voltak a radiátorok, ahol a lakóközösség jelezte igényét. A fűtésindítás időpontjának meghatározásakor természetesen számításba vettük az előrejelzések által hétvégére ígért felmelegedést, azonban a hozzánk érkezett lakossági jelzések, valamint a járványhelyzet miatt mindenképpen indokolt volt a szolgáltatás igény szerinti, fokozatos megkezdése - mondta Horváth Attila ügyvezető igazgató.
Az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően a kecskeméti a távhőrendszer rugalmasan reagál a nagyobb hőmérséklet-ingadozásokra is. A fűtéskorszerűsített távhős lakásokban egyéni igény szerint állítható a távfűtés, vagy akár el is zárható. Ahol pedig még nem történt meg a korszerűsítés, ott a hőközpontokban működő automatika gondoskodik arról, hogy a külső hőmérséklethez igazodjon a fűtés. Mivel a beállítások ebben az esetben egységesen vonatkoznak az adott társasházra, előfordulhat, hogy az egyik lakásban melegebb van, mint a másikban. Ennek oka nem a betáplált hőmennyiség, hanem a lakás épülettömbön belüli elhelyezkedése. Éppen ezért érdemes a fűtéskorszerűsítést mielőbb végrehajtani a lakóközösségnek.
- Idén arra kértük a lakóközösségeket, hogy fűtési megbízott kiválasztásával segítsék a zökkenőmentes fűtésindítást. Köszönjük, hogy sokan bekapcsolódtak a munkába. Kiemelt kecskeméti szolgáltatóként mindent megteszünk, hogy a pandémia idején is maximális biztonsággal láthassuk el több, mint 40.000 fogyasztónkat - mondta az ügyvezető igazgató.
Fűtésindításkor nagyon fontos, hogy azokban a lakásokban, ahol megtörtént a fűtéskorszerűsítés, a termosztatikus radiátorszelepeket ki kell nyitni. Így biztosítható, hogy a rendszerben lévő levegő távozhasson. Ha beindult a fűtés, a szelepeket az egyéni igényeknek megfelelően kell beállítani.
Fontos tudni, hogy a társasház fűtési rendszere a lakóközösség tulajdonában van. Az épületen belüli berendezések üzemeltetése, karbantartása vagy korszerűsítése a felhasználó, illetve a lakóközösség feladata. A TERMOSTAR Kft. munkatársai készséggel állnak rendelkezésre szakmai tanácsadással, azonban a lakóközösség tulajdonában lévő, épületen belüli fűtési rendszer karbantartását a közös képviselő által megbízott karbantartó végzi. Ezen cégek elérhetőségéről a közös képviselő szolgál információval. Ha az észlelt hiba a távhőszolgáltató rendszerében keletkezik, a TERMOSTAR szakemberei azonnal a helyszínre vonulnak, és a lehető legrövidebb időn belül elhárítják azt.
Hogyan segíthetik a társasházak lakói a zökkenőmentes fűtésindítást?
- Amennyiben légtelenítésre van szükség, kérjük, biztosítsák a felső szinteken levő lakásokba való bejutást.
- Ellenőrizni kell a radiátorszelepeket, hogy nyitva vannak-e. Ez szükséges ahhoz, hogy a fűtővíz minden radiátorba eljuthasson, és a légtelenítési munkákat el lehessen végezni.
Mi a teendő, ha a lakásban nem indult el a távfűtés?
Ha a radiátorok 10℃ alatti külső hőmérsékletnél - nyitott radiátorszelepek mellett - nem melegszenek, ezt a következő elérhetőségek egyikén lehet jelezni:
- E-mail cím: diszpecser@termostar.hu
- Honlap: www.termostar.hu/hibabejelento
- Tel.: 76/48-18-18.
A gyors ügyintézés érdekében a bejelentéskor a következő adatok megadása szükséges:
- Fogyasztási hely azonosító (a távhőszámla felső részén található 6 jegyű szám)
- bejelentő, lakástulajdonos neve, elérhetősége,
- a lakás címe,
- az észlelt hiba rövid leírása.
Mi a teendő, ha egy-egy lakó nem igényli a fűtést?
- Fűtéskorszerűsített lakásban a lakók - a fűtés beindítása és a légtelenítés után - a radiátoroknál elzárhatják a szelepeket.
- Ahol még nem történt meg a fűtéskorszerűsítés, illetve nincsenek megfelelő elzáró szelepek, ott lakásonként nincs mód a radiátorok kikapcsolására. Ebben az esetben a Közös Képviselőhöz lehet fordulni, aki tájékoztatást ad a lehetőségekről (más a lehetőség tömbhőközpont, illetve társasházi hőközpont esetén).