Lépcsőzetesen indult a távfűtés Kecskeméten

A jogszabályi előírások, valamint a tartósnak ígérkező lehűlés miatt szeptember 29-én elindult a távfűtés a lakossági és közületi fogyasztóknál. A fűtésindítás idén is lépcsőzetesen történt: azoknál a lakóközösségeknél, valamint óvodákban, iskolákban, egyéb intézményekben, ahol kérték, a TERMOSTAR munkatársai már elindították a fűtést. A rendszer rugalmasságának köszönhetően a lakóközösségeknek és közületi fogyasztóknak arra is van lehetőségük, hogy az általános fűtésindítást követően - közös képviselőjük, illetve kapcsolattartójuk útján - jelezzék a szolgáltató felé, ha egyelőre nem tartanak igényt a fűtésre. (Fotó: Pixabay)
Az elmúlt években a kecskeméti távhős lakóközösségek közel 70%-a végrehajtotta a fűtéskorszerűsítést. Fűtésindításkor nekik a legkényelmesebb a dolguk, hiszen igény szerint beállíthatják lakásuk, illetve az egyes helyiségek hőmérsékletét, vagy akár el is zárhatják a fűtést, ha úgy döntenek, hogy egyelőre nincs szükségük rá. Ahol még nem történt meg a korszerűsítés, ott a hőközpontokban működő automatika gondoskodik arról, hogy a külső hőmérséklethez igazodjon a fűtés.
Az egyéni igényekhez alkalmazkodó szolgáltatás érdekében a TERMOSTAR Kft. elindította a még meglévő tömbhőközpontok szétválasztását szolgáló fejlesztési programját. Az 500-600 lakás ellátását biztosító tömbhőközpontok fogyasztói hőközpontokkal történő kiváltása megkönnyíti, hogy olyan beállításokkal történjen a szolgáltatás, amelyek megfelelnek az adott épület energetikájának és a lakók elvárásainak.
Az alapításának 30. évfordulóját ünneplő TERMOSTAR Kft. a 2025/2026. évi fűtési szezonban is jelentős részben megújuló energiával biztosítja a fűtési és melegvíz szolgáltatást 40.000 lakossági fogyasztójának és a távhőszolgáltatásban érintett intézményeknek, közületeknek. A helyi megújuló energiaforrás hasznosítása tovább erősíti a fogyasztók ellátásbiztonságát, egyúttal éves szinten 20.500 tonna CO2-megtakarítást eredményez.
FŰTÉSINDÍTÁSSAL KAPCSOLATOS INFORMÁCIÓK
Mi a teendő, ha egy-egy lakó nem igényli a fűtést?
- Fűtéskorszerűsített lakásban a lakók - a fűtés beindítása és a légtelenítés után - a radiátoroknál elzárhatják a szelepeket.
- Ahol még nem történt meg a fűtéskorszerűsítés, illetve nincsenek megfelelő elzáró szelepek, ott lakásonként nincs mód a radiátorok kikapcsolására. Ebben az esetben a Közös Képviselőhöz lehet fordulni, aki tájékoztatást ad a lehetőségekről (más a lehetőség tömbhőközpont, ill. társasházi hőközpont esetén).
Hogyan segíthetik a társasházak lakói a zökkenőmentes fűtésindítást?
- Ellenőrizni kell a radiátorszelepeket, hogy nyitva vannak-e. Ez szükséges ahhoz, hogy a fűtővíz minden radiátorba eljuthasson, és a légtelenítési munkákat el lehessen végezni.
- Amennyiben légtelenítésre van szükség, biztosítani kell a felső szinteken levő lakásokba való bejutást.
- A központi fűtésindítást követő két hétben a TERMOSTAR Kft. szakemberei ingyenesen végzik a légtelenítést.
Mi a teendő, ha a lakásban nem indult el a távfűtés?
Ha a radiátorok 10℃ alatti külső hőmérsékletnél - nyitott radiátorszelepek mellett - nem melegszenek, ezt a következő elérhetőségek egyikén lehet jelezni:
- E-mail cím: diszpecser@termostar.hu
- Honlap: www.termostar.hu/hibabejelento
- Tel.: 76/48-18-18.
A gyors ügyintézés érdekében a bejelentéskor a következő adatok megadása szükséges:
- Fogyasztási hely azonosító (a távhőszámla felső részén található 6 jegyű szám)
- bejelentő, lakástulajdonos neve, elérhetősége,
- a lakás címe,
- az észlelt hiba rövid leírása.