Kókai Mimi keramikus - és szobrászművész kiállítása a Kápolna Galériában

A Kecskeméti Kortárs Művészeti Műhelyek - Nemzetközi Kerámia Stúdió Kókai Mimi keramikus - és szobrászművész KÉZZELFOGHATÓ TÁVOLSÁGAIM című kiállítását rendezi meg 2024. április 18-án, csütörtökön 17 órakor.
A kiállítást megnyitja: Feledy Balázs művészetkritikus
Közreműködik: Orbán Borbála előadóművész és Nagy Enikő táncművész
A kiállítás megtekinthető 2024. május 4-ig, keddtől szombatig, 14 órától 18 óráig a Kápolna Galériában. (6000 Kecskemét, Kápolna u. 13.)
„'Kézzelfogható távolságaimban' a teljesség megélését keresem... Azt a pillanatot, amely értelmet ad az elmúlásnak a létezés drámájában."
/Kókai Mimi/
Kókai Mimi nagy testi és lelki, külső és belső megrázkódtatások sorozatán keresztül haladva alakította művészi pályáját. A föld anyagából építette, formálta személyes emberi kataklizmákat megjelenítő plasztikáit, melyek azonban folyamatos roncsoltságukkal, sérüléseikkel átható spiritualitást árasztanak, küzdelmet folytatva az idővel. Tárgyai, arcai, deformált női testei időtlenségbe emelkedve súlyt adnak a hatékony, katartikus pillanatoknak. Távolságokat fog át, az univerzálistól a lélek belső mikrovilágáig. Miközben teremtő, kreatív szelleme, személyisége szorosan egybeforr a matériája determinációival, azonközben a művészetet ki is emeli az anyagiság kötöttségéből a transztendencia mágiájába. A pillanat, az idő egy kivételesen éles villanása így fogja egybe a múltat, a jelent, a jövőt.
/Feledy Balázs/
Kókai Mimi magyar származású kanadai keramikus - és szobrászművész. 1955-ben született Magyarországon, tanulmányait óvónői szakon végezte. 1980-ban családjával rövid ideig Németországban élt, majd 1982-ben férjével és két kisfiával Kanadába emigrált.
Művészi pályafutásának kezdete 1994-ben bontakozott ki. Felvételt nyert az Ontario College of Art and Design-ba, majd 1998-ban kitűnő eredménnyel szerezte meg diplomáját Material Art and Design Ceramics szakon.
Számos egyéni és csoportos kiállítása volt Torontóban, többek között a Gardiner Ceramic Museum-ban és a Gallery of Craft Ontario-ban.
Alkotásai nemzetközi kiállításokon, galériákban és több magángyűjteményben kaptak helyet, a világhírű kecskeméti Nemzetközi Kerámia Stúdió galériájában többször is kiállított.
Munkásságát áthatja egy olyan szándék és tisztelet, melynek segítségével kutatja a törékeny emberi test és lélek sérüléseinek mélységét, intenzitását. Témái az otthon keresésére, a gyökereihez való visszatérésre és az ezzel járó testi és lelki feszültségek manifesztálására utalnak. E témákat hol figurális felfogásban, hol absztrakt módon jeleníti meg. Formanyelve sajátos, provokatív elképzelései összefonódnak anyaghasználatával, mely erőteljes megjelenést ad egy sajátos kreatív önmegvalósításnak a mai kanadai és magyar kortárs kerámiaművészetben.
Közel negyven év után újra Magyarországon talált otthonra férjével, a varázslatos Nagybörzsönyben. Itt hozta létre műhelyét, műtermét. A falu páratlan szépsége és szelleme ihlette a Kanata Gallery létrejöttét (Kanata egy őshonos, kanadai szó, amelynek jelentése „falu" vagy „település"). A Kanata Gallery & Ceramic Studio megszületése új lendületet adott ahhoz, hogy alkotásain keresztül átfogó képet adhasson munkásságáról, mely életútját jelenti a „létezés drámájában".