Elkészült a természettudományos laboratórium a Bányai Júlia Gimnáziumban

Vissza a címlapra

Kecskemét - A természettudományos tantárgyak érthetőbbé, szerethetőbbé tétele a célja annak a fejlesztésnek, amely most fejeződött be Kecskeméten. „A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a kecskeméti Bányai Júlia Gimnáziumban" című projekt 215.29 millió forint uniós és hazai támogatással valósult meg.

A sajtótájékoztatóval egybekötött ünnepélyes zárórendezvényen Mák Kornél alpolgármester üdvözölte a jelenlévőket, majd Kiss Róber projektmenedzser, a Bányai gimnázium tanára mutatta be a fejlesztést. Az iskola diákjai természettudományos előadással készültek az alkalomra.

Az uniós és hazai támogatással megvalósuló fejlesztés lényeges célja volt, hogy kísérletekkel, gyakorlatokkal érthetőbbé, szerethetőbbé tegye a tanulók számára a természettudományos tantárgyakat. A projekt során modern természettudományos közoktatási laboratórium jött létre a kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium első emeletén lévő, egymásba nyíló biológiai és kémiai szaktantermek, laboratóriumok és szertárak helyén, jelentős eszközfejlesztéssel. Szintén pályázati forrásból történt a megfelelő szakemberek - laboratórium vezetője és két laboráns - bérének finanszírozása, valamint számos pedagógus képzése.

A pályázat során követelményként fogalmazódott meg, hogy a kialakuló laboratórium több feladat-ellátási helyet szolgáljon ki. Ezért együttműködés jött létre az intézmények között, amelynek eredményeként 18 feladat-ellátási hely, köznevelési intézmény tart majd rendszeresen tanórákat a természettudományos laboratóriumban.

A fejlesztés jelentőségét növeli, hogy a XX-XXI. század gazdasági bevételeket termelő egyik húzó ágazata a műszaki- és természettudományos terület. Egyre több olyan rendezvényt, versenyt hirdetnek meg már az általános- illetve középiskolás korosztály számára, amelyeken a sikeres szereplés feltétele a diákok természettudományi tudása mellett a csapatmunka, vagy az előadói kompetenciák megléte. Így kifejlődhetnek a tanulókban azok a képességek, amelyek a későbbi felsőoktatási tanulmányaik során hasznosak lesznek. Ma már a műszaki tudományok és a természettudomány ugyanúgy az egyetemes kultúra része, mint a képzőművészet, az irodalom vagy a zene.