Amerikai egyetem magyar professzora tartott előadást a Városházán
„Ha már leülepszik a por: Média tájkép az Internet forradalmát követően" címmel tartott előadást Sárváry Miklós PhD, a Columbia Business School professzora december 1-jén, csütörtök este a Városháza Dísztermében.
„A XXI. századi modern város - Előadások a Városházán" címmel neves nemzetközi előadók részvételével indított előadássorozatot az innováció, városfejlesztés és finanszírozás témájában a Pallas Athéné Domus Mentis Alapítvánnyal (PADMA) közösen Kecskemét Megyei Jogú Város önkormányzata. Ennek újabb elemeként került sor a mostani rendezvényre is.
Az előadó Sárváry Miklós PhD, a Columbia Business School professzora volt, a moderátor szerepét pedig Prof. Dr. Berács József egyetemi tanár (Pallasz Athéné Egyetem) vállalta magára.
Sárváry Miklós PhD., Carson Family professzor, a Columbia Egyetem Business School Média és Technológia programjának igazgatója. Széles kutatási területe jelenleg a médiára és az információs marketingre koncentrálódik. Legutóbbi publikációi a tematizálást, a felhasználók által generált tartalmakat, a közösségi hálózatok versengését, valamint az online/mobil reklámokat vizsgálják.
Korábban a médiában és telekommunikációban zajló versennyel foglalkozott.
Számos folyóirat szerkesztő bizottságának tagja, mint például: Marketing Science, Quantitative Marketing and Economics, International Journal of Research in Marketing és Journal of Interactive Marketing.
A Columbia Business School-hoz történő csatlakozását megelőzően, az INSEAD Felsővezetői Továbbképzési Programjainak dékánhelyettese volt. A felsővezetői kurzusok oktatása mellett olyan nagyvállalatok tanácsadója volt a világ különböző részein, mint például az Intel, Pearson, a McKinsey & Co., a Dun & Bradstreet, Hoya. Az INSEAD- hoz való csatlakozása előtt a Harvard Business School és a Stanford Egyetem Graduate School of Business intézmények tanára volt.
Akadémiai karrierjét megelőzően az IBM-nél dolgozott. Budapesten, az ELTE-n végzett fizikusként, mesterfokozatát Statisztikából a Nationale Supérieure des Mines de Paris-n szerezte, majd az INSEAD-on management területen doktorált.
Legutóbbi könyve Halaburda, H. and M. Sarvary (2016), Beyond Bitcoin: The Economics of Digital Currencies,Palgrave Macmillan izgalmas szellemi kihívás a digitális világ közgazdaságtanának megértéséhez.
A „Ha már leülepszik a por: Média tájkép az Internet forradalmát követően" előadás legfőbb gondolataként elhangzott, hogy nagyjából 25 évvel ezelőtti indulása óta az Internet sok ágazatot alakított át, főként a média szektort. Míg az 1990-es éveket, és a 21. század első évtizedét a gyors változások jellemezték, addig mára leginkább az állandósulás jelei mutatkoznak meg. Ez a jelenség nem ismeretlen a média történetében, hasonló játszódott le az előző századforduló környékén, amikor a rádiótechnika tört be olyan területre, ahol addig a nyomtatott sajtó uralta a médiát.