A legkedvezőbb helyi közlekedési tarifarendszer miatt Kecskemét lehet a tömegközlekedés „bezzeg városa”
Jelentősen kedvezőbbé válhatnak a kecskeméti közösségi közlekedés tarifái 2024. április 1-től, amennyiben a februári közgyűlés jóváhagyja Szemereyné Pataki Klaudia (Fidesz-KDNP), Kecskemét polgármesterének javaslatát. Eszerint a nappali tagozatos oktatásban részt vevő 6 és 25 év közötti diákok teljesen ingyen utazhatnak majd a Kecskeméti Közlekedési Központ (KeKo) járatain, a Kecskeméten dolgozók havi bérletének ára pedig a felére, 5.000 forintra, a Kecskemét Kártyával rendelkezőké pedig 3.500 forintra csökkenhetne. (Forrás és fotó: hiros.hu)
A polgármester kiemelte, hogy a közösségi közlekedés további fejlesztése kulcsfontosságú a város fejlődése szempontjából. Távlati célként a teljesen ingyenes helyi tömegközlekedést nevezte meg, hozzátéve, hogy vizsgálják a kötöttpályás közlekedés bevezetésének lehetőségét is Kecskeméten.
Szemereyné Pataki Klaudia emlékeztetett arra, hogy a Kecskeméti Közlekedési Központ (KeKo) Kft-t 2019 áprilisában alapították meg a város helyi tömegközlekedését elvégző önálló vállalatként. Alapításakor sor került a teljes buszflotta cseréjére is, így azóta 70 korszerű, környezetbarát autóbusz szállítja az utasokat a városban.
Ezzel az országos átlaghoz képest (12,4 év) megfelezték a buszok átlagos élettartamát, ami jelenleg 5,92 év Kecskeméten.
Tavaly mindehhez tarifareform is társult, melynek kiemelkedő eredménye volt a 6 és 25 év közötti diákok 1.000 forintos havi bérletének bevezetése. Ennek is köszönhetően 2023-ban 30 százalékkal nőtt az utaslétszám Kecskeméten, a kedvezményes bérlettel utazó diákok esetében pedig az 55 százalékot is elérte a növekedés.
Jelenleg már a buszflotta további modernizálásának előkészítését végzik. Ennek keretében 2025. január 1-től a hidrogénmeghajtású buszok tesztelése is megkezdődhet a városban - jegyezte meg a polgármester.
Kitért arra is, hogy a MÁV-val és a Volánnal kötött háromoldalú megállapodásnak köszönhetően a társaságok elfogadják járataikon a kecskeméti bérleteket a város közigazgatási határán belül. Ebben is elsők vagyunk - húzta alá Szemereyné Pataki Klaudia.
A sajtótájékoztatón résztvevő dr. Homoki Tamás (Fidesz-KDNP) alpolgármester bejelentette, hogy tavaszra elkészülhet Homokbányán egy P+R parkoló, amely egyelőre mintegy 100 autó elhelyezésére lesz alkalmas, azonban igény esetén tovább bővíthető. Az új parkoló az 52-es út felől, illetve Kadafalva, Ballószög térségéből érkező ingázóknak nyújthat kényelmes megoldást arra, hogy járművüket biztonságba helyezve átszállhassanak a közösségi közlekedés járataira, és így érjék el a belvárost.
Dr. Homoki Tamás kiemelte azt is, hogy minden buszmegállót ki fognak világítani Kecskeméten, beleértve a külterületen találhatókat is. A tervezett további fejlesztések között szerepel kerékpártárolók, illetve elektromos roller elérési pontok kialakítása a fontosabb átszállási csomópontokban - tette hozzá.
Dr. Gajdácsi Zoltán, a Polgármesteri Hivatal Mérnöki Irodájának vezetője kérdésre válaszolva elmondta, hogy az Izsáki út felújításának első üteme a tervek szerint halad, és várhatóan az idei első negyedév végére lezárul.
Kapcsolódó cikkünk:
Kinek lesz ingyenes a közlekedés? Így változnak az utazási kedvezmények márciustól