A Katona József Gimnáziumnál lévő csomópontnál március vége helyett még júniusig tart a káosz

Vissza a címlapra
A Katona József Gimnáziumnál lévő csomópontnál március vége helyett még júniusig tart a káosz

A Katona József Gimnáziumnál lévő csomópontnál az útépítési munkák teljes befejezése a korábban kalkulált 2024. március vége helyett várhatóan 2024. júniusában lesz lehetséges - közölte hírportálunkkal az Építési és Közlekedési Minisztérium.

Mielőtt „belevágnánk" az Építési és Közlekedési Minisztérium közleményébe itt szeretnénk cáfolni azt a vélekedést miszerint Kecskemét önkormányzata, azon belül is Szemereyné Pataki Klaudia polgármester tehetne az 52-es főút kecskeméti szakasza négysávosításának eddigi elhúzódásáról. Ami tény: Kecskemét Önkormányzatának a világon semmi köze ehhez. A munkálatok megrendelője az Építési és Közlekedési Minisztérium, a kivitelező pedig a minisztérium megbízásából a Hazai Építőgép Társulás Zrt. Ha valaki szidni akar valakit (valamit), akkor ők lehetnek a címzettek.

k0328kep05.jpg

Közlemény:

Az Építési és Közlekedési Minisztérium megbízásából a Hazai Építőgép Társulás Zrt. Kecskeméten végzi az 52. sz. főút Nagykörút és Vízmű utca közötti szakaszának átépítését, melynek eredményeképpen érdemben javul a forgalmas útszakasz közlekedésének színvonala és ami a legfontosabb jelentősen csökken a baleseti kockázatok valószínűsége, valamint megújul az út közvetlen környezete is, köszönhetően egyrészt  annak, hogy a két km hosszú útszakaszon immár 2x2 sávon bonyolódik a gépkocsiforgalom, mindamellett megnő a csomópontok áteresztő képessége az új kanyarodó sávoknak, valamint az ún. turbó körforgalmaknak köszönhetően. A gépkocsik mellett azonban a gyalog és kerékpárral közlekedők is részesülnek a fejlesztésből, hiszen a gyalog- és kerékpárutak is átépítésre és felújításra kerülnek, illetve a jelzőlámpás forgalomirányítás számukra is biztonságossá teszi a főúton való átkelést.

A 2023 nyarán bevezetett forgalomterelésnek köszönhetően a munkálatok nagyrészt megvalósulhattak a tavalyi év végéig, a csomópontok környezetének kivételével 2×2 sávon biztosítottá vált a haladás.

A téli időszakot követően folytatódó kivitelezési munkák közben viszont több helyen is olyan üzemelő elektromos vezetékek kerültek feltárásra, melyek a közmű nyilvántartásokban nem szerepeltek, azonban a biztonságos működésük érdekében azokat mindenképpen át kell építeni.

Az elektromos vezetékek átépítése érdekében szükséges volt megtervezni a vezetékek lehetséges helyét a közművekkel egyébként is terhelt területen. Ezt követően készülnek, illetve elkészültek a kiváltási tervek is, majd a közműszolgáltatók által jóváhagyott
hatóság vezetékjogi engedélyével kezdődhetnek meg az átépítések.

A régi vezetékek áramtalanítása és az új vezetékszakaszok ún. élőre kötése előtt a jogszabályban előírtaknak megfelelően értesíteni kell az érintett ingatlantulajdonosokat, illetve intézményeket a bekövetkező áramkimaradásokról. Mindezek együttes időigénye nagyságrendileg három hónap. A Katona József Gimnáziumnál lévő csomópont építése során egy, a nyilvántartásokban nem szereplő 11 kV feszültségű kábel került feltárásra, melynek előző lépések szerintiátépítését figyelembe véve az útépítési munkák teljes befejezése a korábban kalkulált 2024. március vége helyett várhatóan 2024. júniusában lesz lehetséges.

A csomópont aszfaltozási munkáit hétvégi időpontban fogja majd a vállalkozó elvégezni, hogy az azzal együtt járó korlátozások, illetve terelések a lehető legkevésbé okozzanak fennakadást a közlekedésben. A Katona József Gimnáziumnál lévő csomóponton kívül a többi ilyen jellegű elektromos vezeték átépítés engedélyezése már megkezdődött és azok egyébként sem hátráltatják az útburkolat építését, ezért azokon a helyeken március végéig az aszfaltozási munkák is befejeződnek.

A munkavégzés okozta kellemetlenségek miatt türelmüket és megértésüket kérjük, az áramkimaradások időpontjáról a Vállalkozó útján időben értesítjük az érintetteket.

(Építési és Közlekedési Minisztérium)