10 éves lett a Rákóczi úti Kormányablak – Egy évtized a lakosság szolgálatában

Vissza a címlapra
10 éves lett a Rákóczi úti Kormányablak – Egy évtized a lakosság szolgálatában

Tizedik születésnapját ünnepelte a Kecskemét, Rákóczi út 5. szám alatt működő kormányablak. A Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal Kecskeméti Járási Hivatal Kormányablak Osztály 2. 2015. október 24-én nyitotta meg kapuit a megújult, modern környezetben, hogy a város és környéke lakosai számára gyors és ügyfélbarát ügyintézést biztosítson.

Az elmúlt tíz év eredményeiről és tapasztalatairól egy rövid ünnepség keretében emlékeztek meg a hivatal munkatársai és vezetői. Az eseményen Kovács Ernő, a Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal főispánja, valamint Cseh Tamás, a Kecskeméti Járási Hivatal vezetője értékelte az elmúlt évtizedet.

A kormányablak tíz éve alatt több százezer ügyfél fordult meg az épületben, és a szolgáltatások folyamatos fejlesztésének köszönhetően ma már a legtöbb mindennapi ügy néhány perc alatt elintézhető.

l1107kormanyablak.jpg

Ha azt a rengeteg ügyfelet, aki itt járt az elmúlt 10 esztendőben légvonalban sorban állítanánk, akkor egy 355 kilométer hosszú sor keletkezne - mondta Kovács Ernő. - Az eleje itt lenne, a vége pedig Bécsben vagy Zágrábban, Krakkóban, Prágában, Ljubljanában, Brnoban, illetve Pozsonyban állhatna. Amennyiben pedig a közben keletkezett dokumentumokat egymásra raknánk, akkor ezek nem férnének el ebben az okmányirodában.

Cseh Tamás emlékeztetett arra, hogy 2014-ben jelentős állampolgári igényre jöttek létre Magyarországon az egyablakos ügyintézésnek gyakorlatilag megfelelő kormányablakok. Abban az évben nyitották meg Kecskeméten az első kormányablakot a Deák Ferenc téren, de rövidesen kiderült, hogy Kecskemét nagyságát tekintve nem lesz elég egy kormányablak. Így 2015. október 24-én kezdte meg a működését a Rákóczi út 5. szám alatt a második kecskeméti kormányablakuk.

- Az elmúlt 10 év alatt, ha pontos leszek, akkor 887.571 ügyfél jelent meg a Rákóczi úti kormányablakunkban, a gépjármű ügyintézési pont 56.952 ügyet kezelt, a back Office-ban pedig 322.997 döntés született - hangsúlyozta Cseh Tamás. - Nagyon szépen köszönöm minden kollégának a szakmai rátermettségét, elhivatottságát, és lelkiismeretes munkavégzését, amit bizonyít az is, hogy magas színvonalon ki tudtuk szolgálni az ügyfeleket.

Mint elhangzott, a Rákóczi úti kormányablak ma már 20 munkaállomással várja az ügyfeleket, ahol a személyes ügyintézés mellett folyamatosan bővülnek az elektronikus és online szolgáltatások is. Az emeleten további 16 munkatárs dolgozik a hivatalból indult hatósági ügyek feldolgozásán, biztosítva a gördülékeny és hatékony ügyvitelt.

A hivatal működésének egyik fontos mérföldköve volt a Gépjármű Ügyintézési Pont (GÜP) létrehozása, amely 2022. február 1-je óta segíti a nagyobb gépjárműparkkal rendelkező cégeket - például autókereskedéseket, fuvarozókat és közúti áruszállítással foglalkozó vállalkozásokat - az ügyeik gyors és kényelmes intézésében.

Az ünnepség zárásaként a vezetők megköszönték a dolgozók elhivatott munkáját és az ügyfelek bizalmát, hangsúlyozva: a cél továbbra is az, hogy a kormányablakokban minden ügyfél gyors, pontos és emberközeli szolgáltatásban részesüljön.

Galéria (28 kép)

Összes kép letöltése