Megnyitó ünnepséget tartott a Mathias Corvinus Collegium Fiatal Tehetség Program Kecskeméten

Vissza a címlapra

A Mathias Corvinus Collegium Fiatal Tehetség Program (FIT Program) kecskeméti központjának megnyitó ünnepségét december 16-án szombaton délelőtt 9 órától tartották a Neumann János Egyetem tanítóképző Karán.

A három éve működő tehetségprogram 2017 őszétől a Neumann János Egyetem és a Pallas Athéné Domus Mentis Alapítvány támogatásával már a kecskeméti diákoknak is lehetőséget kínál az országban egyedülálló képzésben való részvételre. A szombaton tartott megnyitó ünnepségen részt vettek és beszédet mondtak Nemcsik Mátyás kecskeméti önkormányzati képviselő, Szalai Zoltán, a Mathias Corvinus Collegium ügyvezető igazgatója és György László, a Pallas Athéné Domus Mentis Alapítvány (PADMA) igazgatója.

Az MCC FIT Program alapvetően az otthoni tanulást lehetővé tevő e-learningre és a havonta egy szombati játékos foglalkozásokra épül, ahol már főként a páros és csoportos munka fejlesztése kerül a középpontba. Az élményközpontú oktatás során hiánypótló és a „learning by doing" - vagyis a gyakorlatközpontúságot előtérbe helyező - elv mentén, a mindennapi élethez kapcsolódó témákkal ismerkedhetnek meg a diákok. Ezenfelül a heti két beszédközpontú angolóra és nyári tehetségtáborok is színesítik a Program által kínált lehetőségeket.

Rendszeres teljesítményértékelés, személyre szabott oktatói visszajelzések biztosítják azt, hogy a diákok fejlődését nyomon kövessék a képzési rendszerben. A program olyan neves pszichológus szakértőkkel is együtt dolgozik, mint dr. Bagdy Emőke és dr. Kádár Annamária mesepszichológus, akik a FIT Program védnökei is egyben. A kiemelt képességű gyermekek szüleivel is nagyon szoros a kapcsolat, rendszeres előadásokat szerveznek számukra, ahol a tehetséggondozás szülői feladatai kerülnek előtérbe.

A FIT program kecskeméti régióvezetője Horváth Beáta, aki tanító szakon végzett a Miskolci Egyetem Comenius Főiskola Karán. Osztálytanítóként 6 évig dolgozott, ahol alsó tagozatos diákokkal foglalkozott. Tapasztalatot szerzett TÁMOP projektek szervezésében, valamint továbbképzései során ismereteket szerzett a komplex művészet nevelési-oktatási világáról.

Kiemelten fontos számára a tehetséggondozás, amit tanítói munkája során is előtérbe helyezett. Számos versenyeken szerepeltek diákjai szép eredménnyel.

Szabadidejében szívesen kirándul, színházba jár és verseket olvas.