Már lehet nyilatkozni a Takarékbanknál a hiteltörlesztés folytatásáról

Vissza a címlapra
Már lehet nyilatkozni a Takarékbanknál a hiteltörlesztés folytatásáról

Már tudnak nyilatkozni a Takarékbanknál azok az ügyfelek, akik a hiteltörlesztési moratórium ellenére tovább fizetnék törlesztőrészletüket. A pénzintézet jelenleg négy platformon: Call Centeren, e-mailen, postai úton, illetve indokolt esetben a Takarékbank bármely bankfiókjában fogadja az ügyféligényeket, napokon belül pedig további csatornákon is lehetővé teszi a nyilatkozattételt. Sokan érdeklődnek a továbbtörlesztésről, a bank ezért arra számít, hogy nagy számban lesznek olyanok, akik nem élnek a moratóriummal.

A kormány a koronavírus okozta válsághelyzet miatt december 31-éig felfüggesztette a március 18-áig folyósított lakossági és vállalati hitelek visszafizetését. A Takarékbank haladéktalanul végrehajtotta a kormányrendeletet, és a hitelek törlesztéseinek beszedését leállította. A jogszabály ugyanakkor lehetőséget ad arra, hogy aki akarja, továbbra is törlessze a tartozását, az eredeti kondíciók szerint. Ehhez nyilatkoznia kell.

A Takarékbank arra törekszik, hogy a lehető legtöbb módon lehetővé tegye ügyfeleinek a nyilatkozattételt. Telefonon, e-mailen, postai úton, vagy szükség esetén a bankfiókban is lehet nyilatkozni, de ez utóbbit a járványos időszakban nem javasolja a bank. A következő napokban - ezeken felül - további módokat is biztosítanak. A Takarékbank folyamatosan tájékoztat a honlapján a már működő felületekről.

Az ügyfelek december 31-éig bármikor jelezhetik, hogy mégis folytatják a hitelük törlesztését, ugyanúgy, ahogy azt is, ha mégis élni kívánnak a moratóriummal. Amennyiben több hitelük van, ezt minden hitelnél külön tehetik meg. Ilyen esetekben egyszerűen nyilatkozniuk kell a banknak, hogy adott időponttól kezdve mégis törlesztenek, illetve élnek a moratóriummal.

Nyilatkozni három esetben kell. Elsőként akkor, ha egy ügyfél most nem él a moratóriummal és tovább törleszti hitelét. Másodszor majd akkor, ha most tovább törleszt, de később meggondolja magát, és felfüggeszti a fizetést. Harmadszor, ha most él a moratóriummal, később azonban úgy dönt, mégis folytatja a törlesztést. Egyedül akkor nem kell nyilatkoznia az ügyfélnek, ha most felfüggeszti a törlesztését, és nem is változtatja meg a döntését.

A nyilatkozathoz a hitel felvevőjének néhány adata, valamint több, a hitelszerződéshez kapcsolódó információ szükséges, a magánszemélyeknek és a vállalatoknak szóló nyilatkozatsablon a bank honlapjáról letölthető.