Így szervezd ki a bérszámfejtést

Vissza a címlapra
Így szervezd ki a bérszámfejtést

Egy cég életében számos olyan adminisztrációs jellegű munka van, ami eltereli a figyelmet a fontosabb teendőkről. A nem megfelelő feladatleosztás és a bizonytalan szervezés eredménye gyakran nem kielégítő. Egy lépéssel közelebb kerülhetünk a céljaink eléréséhez, ha az olyan jellegű feladatokat, mint a bérszámfejtés, kiszervezzük az erre szakosodott cégnek.

Feleslegesen terhelt munkavállalók

Sokszor okoz fejtörést egy munkahelyen, ha a feladatok nem a megfelelő embereknek vannak leosztva. Akkor is problémák jelentkezhetnek, amikor a teendőket a megfelelő személy kapja, de ő már eleve túlterhelt.

Érdemes újragondolni a céges tennivalókat és új szerepköröket kijelölni, vagy kiszervezni az adott többletfeladatokat. A HR osztály életét megkönnyíthetjük azáltal, ha külső partnert vonunk be a feladatok elvégzésére. Nincs szükség arra, hogy a feleslegesen viselt adminisztrációs terheket a saját dolgozók cipeljék a vállukon. A munkaerő-toborzás nagyon sok energiát emészt fel, hiszen a hirdetésfeladástól kezdve a beérkezett önéletrajzok böngészésén át, egészen az interjúztatásig nagyon sok energia emésztődik fel a folyamatban, amit az adott HR-es kolléga fordíthatna arra is, hogy a szervezetet hatékonyan támogassa.

A bérszámfejtés ugyancsak egy olyan elfoglaltság, ami a vállalaton belül lekötheti több ember munkaidejét, sok hasznos munkaórát felszámolva ezáltal. Érdemes ezt a feladatot is kiszervezni, hogy kollégáink hatékonyságát növeljük.

A bérszámfejtést más is el tudja végezni

A WHC remek megoldást kínál arra az esetre, ha kiszerveznénk a bérszámfejtést. Amikor olyan céget keresünk, aki elvállalja ezt a teendőt, mindenképpen tartsuk szem előtt, hogy nagy tapasztalattal rendelkezzen és ha szükséges, álljon rendelkezésre idegen nyelvű ügyfélszolgálat. Mindenképpen pozitív, ha a szolgáltatás online rendszeren keresztül történik, és az ügyintézés teljesen papírmentes. A rendszer karbantartása miatt jó, ha saját fejlesztői csapat áll rendelkezésre, akik el tudnak hárítani egy esetleges problémát.

A kiszervezett bérszámfejtéssel időt és pénzt takaríthatunk meg, hiszen kollégáink az igazán lényeges feladatokat tudják szem előtt tartani. A szolgáltatás igénybevétele létszámarányos, így az árképzés mindig a cég méreteihez alakul.

A jó szervezés a kulcs

Érdemes olyan szolgáltatót keresni, aki otthon van a munkaerő-kölcsönzésben, a munkaerő-közvetítésben, a bérszámfejtésben és ha szükséges, akkor diák vagy nyugdíjas alkalmazottat is tud biztosítani számunkra. Az időszakos munkák elvégzésére általában ezek a megoldások bizonyulnak a legjobbnak. A diákmunkások alkalmazása sok szektorban közkedvelt, hiszen koruknál fogva motiváltak, és a járulékos költségek sem olyan magasak, mint egy teljes állású dolgozónál.