Véget ért a Kormányablak busz idei körútja Bács-Kiskunban

Vissza a címlapra
Véget ért a Kormányablak busz idei körútja Bács-Kiskunban

Júniusban kezdődött a Kormányablak busz megyejárása, és az azóta eltelt idő alatt összesen a 11 járásban, és majdnem minden településen járt Bács-Kiskunban. A busz kitelepülésére 128 alkalommal került sor, közel 2500 ügyben valósított meg tényleges ügyintézést, és több mint 1200 alkalommal nyújtott ügyintézésnek nem minősülő tájékoztatást az ügyfelek részére.

Az eredmények felülmúlták a várakozásokat és az elvárásokat. A busz működése mellett nem tapasztaltak a kormányablakokban ügyfélszám-csökkenést, ami a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal számára is igazolta, hogy szükség van a kormányablak-busz szolgáltatásaira.

Többségében a települések önkormányzatai előtt települt le a busz, de meglátogatott több szociális intézményt is. Többek között a Bács-Kiskun Megyei Kórházat, művelődési házakat, iskolákat és a Kecskeméti Pályaválasztási Kiállítást is.

Az önkormányzatok maximálisan segítették a buszon dolgozó ügyintézők munkáját. A lakosság tájékoztatása minden állomás előtt mind szórólapokon, mind a kormányhivatal és az önkormányzatok honlapján megtörtént.

Valamennyi településen örömmel fogadták az ügyfelek a buszt, és rendkívül hasznosnak találták a kihelyezett ügyfélfogadást. A visszajelzések nagyon pozitívak: sokan érdeklődtek arról, hogy a busz rendszeresen fog-e a településükön megjelenni, és legközelebb mikor, valamint hova fog menni. A tapasztalatok szerint elsősorban az idősebb korosztályt képviselők, és az egészségügyi okok miatt nehezebben közlekedők, kisebb számban pedig a fiatalabb korosztály és a családosok vették igénybe a szolgáltatásokat.

A legkeresettebb ügytípusok a buszon is - akár csak a kormányablakokban - a személyi és lakcím igazolvány ügyintézés, az ügyfél-kapu nyitás, a szociális ügyek és a vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyek intézése volt.

Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal összegzése: „Bízunk benne, hogy a megye lakosai kezdeményezésünket örömmel fogadják majd a kormányablak busz következő körútját is, és használatával a közigazgatás korszerű, ügyfélbarát, „egyablakos" modellje még inkább megvalósulhat. A szolgáltatások közelebb kerülnek az emberekhez, és olyan helyeken is biztosítottá vált ezáltal a kormányablak ügyintézés, ahol eddig esetleg nem voltak adottak erre a technikai feltételek."