Smart City – Smart marketing: Konferencia a Városházán

Vissza a címlapra
Smart City – Smart marketing: Konferencia a Városházán

Városvezetők, várostervezők, a különböző városi intézmények, szolgáltatók munkatársai, kutatók és városmarketingesek gyűltek össze kedden a Városháza dísztermében, hogy "okos" technológiák, megoldások fejlesztésével, alkalmazásával és mindezek marketingjével ismerkedjenek meg, szakemberek előadásain keresztül - tudósított a hiros.hu

A szakmai programon - mely egyben az egyetemisták 5. Városmarketing Versenyének társrendezvénye - az "okos" technológiák, megoldások fejlesztésével, alkalmazásával és mindezek marketingjével foglalkozó szakemberek tartottak előadásokat a nap folyamán.

Az érdeklődők megismerhették a városok "smart" tapasztalatait elemző kutatásainak eredményeit és az egyetemisták versenyén a városok számára megfogalmazott ötletek jellemzőit is. Választ kaphattak olyan kérdésekre, hogyan támogathatja a marketing, a digitális, online marketing az infó-kommunikációs technológiákra épülő városfejlesztést, a konkrét projekteket, a kommunikációt, az imázs és márkaépítést, valamint az okos várossá válást.

Szemereyné Pataki Klaudia polgármester köszöntőjében elmondta, országos szinten egyre többször felmerül Kecskemét neve. Hogy itt valami megmozdult, valami változás van, valamiért kicsit jobban oda kell figyelni Kecskemétre. Az, hogy idáig eljutott a város, 2008-ben kezdődött, amikor Kecskemét teljesen új alapokra helyezte a város fejlesztésének, a város kapcsolati tőkéjének az irányait, és a város fejlesztésében új trendeket, tendenciákat és új impulzusokat indított el. Ennek pedig ma már nem csak a városban, de a régióban is jól látható és érzékelhető eredményei is vannak.

- Ennek a tudástőkéje az együttműködésen alapul, és ez is bizonyítéka annak, hogy a hálózatos együttműködésben és a kooperációs készségben óriási erő van. Ez látható a város fejlődési motorján is, ami jelen pillanatban környezetünkben zajlik - mondta Szemereyné Pataki Klaudia.

Veresné Somosi Mariann, a Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Karának dékánja magáról a versenyről mondott el fontos részleteket. Ebből kiderült, tízéves - szinte már hagyományokkal bíró - országos versenyről van szó, és első alkalommal történt meg, hogy nem Miskolcon, hanem Kecskeméten tartották meg a kapcsolódó konferenciát.

- Amit mi kiemelten fontosnak gondolunk a tehetséggondozásban, az a valós szakmai problémának a megoldása. Egyfajta közös gondolkodás szakmai szervezetek, városvezetők, hallgatók, oktatók között. Van egy hozzáadott érték, ami sikerélmény a hallgatók számára, és egy olyan nemes küzdelem, amelyben mindenki sikeres, és eredményesen vesz részt - hangsúlyozta a dékán.

Pázmándi Kinga, a Neumann János Egyetem Gazdaságtudományi Karának dékánja személyes hangvételű köszöntőjében azt emelte ki, hogy a digitalizáció mára már mindent behálózott, és nagyon fontos, hogy a kütyük mindennapos használóinak, a Z generáció tagjainak a nyelvét megtanuljuk, hiszen enélkül nem tudjuk számukra eljuttatni legfontosabb üzeneteinket. Kecskemét pedig kifejezetten jó terep az új gondolatok, üzenetek megfogalmazására azáltal, hogy egy progresszív városról van szó.

(szöveg: hiros.hu)

Galéria (34 kép)

Összes kép letöltése