Kakukktojás nyerte Kecskeméten az autóversenyt

Vissza a címlapra

Kecskemét - A sűrített levegővel hajtott járművek gyorsasági körversenyét és a gyorsulási versenyét is a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Kakukktojás elnevezésű csapata nyerte szombaton Kecskeméten.

Az Aventics Pneumobil Gálafutamon magyarországi és erdélyi felsőfokú oktatási intézmények fiataljai által készített járművek vettek részt, akik a város főterén felállított pályán mérték össze tudásukat.

A versenyt délelőtt Prof. Dr. Belina Károly, a Kecskeméti Főiskola Gépipari és Automatizálási Műszaki Főiskolai Karának dékánja és dr. Maruzsa Zoltán felsőoktatásért felelős helyettes államtitkár nyitották meg, majd Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét alpolgármestere köszöntötte a résztvevőket.

- Élményekkel teli lesz ez a nap. Hiszen a fiatalok nemcsak a tudásukat tudják megmutatni, ami az alkalmazott technológia miatt természet-közelinek is mondható, hanem élményt is nyújtanak. Ami nemcsak nekik okoz élményt, hanem Kecskemét városának, az érdeklődő látogatóknak is – mondta az alpolgármester asszony.

Az 50 méteres gyorsulási versenyt megnyert BME csapata 4,68 század másodperc alatt teljesítette a távot.

A gyorsulási verseny második és harmadik helyén a Szegedi Tudományegyetem Pepp-air, illetve Diff-air csapata végzett.

A gyorsasági körverseny első fordulójából a 16 csapat közöl 10 jutott tovább, majd a legjobb három jutott be a döntőbe.

Ebben a versenyszámban a BME Műszaki Pneumobil Team csapata végzett a második, a Kecskeméti Főiskola Tandofer elnevezésű csapata pedig a harmadik legjobb idővel teljesítette a távot.

2008-ban a Bosch-csoport kezdeményezte az alternatív meghajtású járművek versenyét, amelyet azóta minden évben megrendeznek.

A Kecskeméti Főiskola 2011-ben a pneumatikus meghajtású, majd 2012-ben az elektromos meghajtású járművek országos versenyét rendezte meg.

A verseny fő szponzora, az egri Aventics Pneumatika Kft., amely 2015. május 8-án és 9-én rendezi a sűrített levegővel maghajtott járművek következő versenyét, míg a gálafutamot jövőre is Kecskeméten rendezik.

A versenykiírás szerint a feladat egy olyan pneumatikus jármű, úgynevezett pneumobil tervezése és elkészítése volt, amely a sűrített levegő energiáját alkalmazva, pneumatikus vezérlő és végrehajtó elemek felhasználásával viszi át a nyomatékot a hajtott kerekekre. A járműnek egy vezetővel kellett teljesítenie a versenytávot.

(MTI / keol.hu)

(Nézzék meg a megnyitón készült fotóinkat a lenti galériában - a versenyről pedig ITT találnak képeket)