„Határtalanul” - Kecskemétről a Délvidékre

Vissza a címlapra

A délvidék történelmével, kultúrájával és gazdaságával ismerkedtek a Kocsis Pál Mezőgazdasági és Környezetvédelmi Szakképző Iskola diákjai, április első hetében. A „Határtalanul" program keretében, megvalósult látogatás során a kecskeméti diákok az Újvidék melletti Futak település középiskolájába látogattak el. A látogatásnak már volt előzménye, mivel tavaly októberben, a futaki diákok tettek látogatást Kecskeméten.

Az „Együttműködés szakképző iskolák között" címmel meghirdetett pályázatot, a külhoni magyarsággal kapcsolatos ismeretek bővülésének, valamint a magyarországi és külhoni fiatalok közötti kapcsolatok kialakulásának elősegítésére hirdették meg. A program különlegessége, hogy a látogatások során közösen hoznak létre a fiatalok a környezet illetve közösség számára hasznos termékeket.

A közös tevékenységek során elsőként a „rovarhotel" elkészítésére került sor. A modern települések beton, tégla és aszfalt dzsungelében a hasznos élő szervezetek nem találnak búvóhelyet. A rovarhotel olyan természetes anyagokból készített menedék- és szaporodó hely, ahol a rovaroktól a gerinces állatokig minden élőlény megtalálja a neki megfelelő helyet.

A diákok másik közös feladata volt egy évelőkkel beültetett kerti ágyás kialakítása, mely a későbbiekben oktatási célokat is szolgál majd.

A futakiak bemutatták szakközépiskolájuk tangazdaságát, majd a diákok együtt felelevenítették a magyarországi élményeket az iskola dísztermében. Délutáni programként Pétervárad és Újvidék építészeti nevezetességeit tekintették meg.

A következő nap eseményei között szerepelt a Tarcal hegységben (Fruska Gora) Nemzeti Parkban tett kirándulás ahol 15 tó és 17 kolostor található.

A harmadik napon, Becsén egy hidrokultúrás hajtatott paprikatermesztéssel foglalkozó gazdaságba tett látogatást a két diákcsoport. Itt bepillanthattak a talajnélküli termesztés gyakorlatába. Láthatták a különböző fejlődési állapotú növényeket és a tápoldatot összeállító számítógéppel vezérelt rendszert. A gyakorlati bemutató után előadást hallgattak meg a hidrokultúrás, valamint az aquaponiás termesztési technológiákról. A napot színházi előadással zárták.

A visszautazás napján közösen összefoglalták a három nap eseményeit és a program zárásaként elhelyezték a tájékoztató táblákat.